Klantenservice Diensten

Problemen met vaste telefonie


Kunt u niet gebeld worden of niet zelf bellen? Of zelfs allebei niet? Of is alleen de geluidskwaliteit slecht? Probeer dan zelf stap voor stap het onderstaande. Hopelijk verhelpt u het probleem daarmee.
Problemen met PTSN
Niet kunnen bellen én niet gebeld kunnen worden

Sluit een ander analoog toestel rechtstreeks aan op de hoofdaansluiting (het ISRA-punt). Test of het nu wel kan.

Alleen niet gebeld kunnen worden

Misschien staat er een doorschakeling aan? Toets #21# om deze uit te zetten.

Helpt dat niet? Sluit een ander analoog toestel rechtstreeks aan op de hoofdaansluiting (het ISRA-punt). Test of het nu wel kan.

Alleen niet kunnen bellen

Typ de cijfers 1611 of 1655 en vervolgens het te bellen nummer.
Lukt het met 1655 wel, maar met 1611 niet? Dan kloppen de instellingen op het Tele2 netwerk niet meer.

Lukt het met beide cijfercodes niet? Sluit een ander analoog toestel rechtstreeks aan op de hoofdaansluiting (het ISRA-punt). Test of het nu wel kan.

Slechte geluidskwaliteit (geruis en gekraak)

Check of de kabels goed zijn aangesloten. En kijk of er geen knik zit in de telefoonkabel van ISRA-punt naar toestel.

Helpt dat niet? Sluit een ander analoog toestel rechtstreeks aan op de hoofdaansluiting (het ISRA-punt). Test of de geluidskwaliteit nu beter is.

Problemen met ISDN2
Niet kunnen bellen én niet gebeld kunnen worden

Herstart de telefooncentrale.

Helpt dat niet? Sluit een ander ISDN-toestel rechtstreeks aan op de hoofdaansluiting (het NT1-kastje). Test of het nu wel kan.

Helpt dat niet?

Controleer de lampjes op de hoofdaansluiting (het NT1-kastje):
Het OK-lampje moet altijd groen zijn. Zijn beide lampjes uit of rood? Dan is er iets met het NT1-kastje of met de lijn. Geef het aan ons door via MijnTele2 Zakelijk. Scroll op deze pagina naar beneden, om te zien hoe u dit doet.

Alleen niet gebeld kunnen worden

Misschien staat er een doorschakeling aan? Toets #210# om deze uit te zetten.

Helpt dat niet? Herstart de telefooncentrale.

Helpt dat niet? Sluit een ander ISDN-toestel rechtstreeks aan op de hoofdaansluiting (het NT1-kastje). Test of het nu wel kan.

Alleen niet kunnen bellen

Typ de cijfers 01611 of 01655 en vervolgens het te bellen nummer.
Lukt het met 01655 wel, maar met 01611 niet? Dan kloppen de instellingen op het Tele2 netwerk niet meer.

Helpt dat niet? Herstart de telefooncentrale.

Helpt dat niet? Sluit een ander ISDN-toestel rechtstreeks aan op de hoofdaansluiting (het NT1-kastje). Test of het nu wel kan.

Slechte geluidskwaliteit (geruis en gekraak)

Check of de kabels goed zijn aangesloten. En kijk of er geen knik zit in de telefoonkabel van NT1-kastje naar toestel.

Helpt dat niet? Sluit een ander analoog toestel rechtstreeks aan op de hoofdaansluiting (het NT1-kastje). Test of de geluidskwaliteit nu beter is.

Probleem niet opgelost?

Heeft u het bovenstaande geprobeerd, maar nog steeds hetzelfde probleem? Heel vervelend. Het verstandigste is om het via MijnTele2 Zakelijk aan ons door te geven. Dan kunnen wij er het snelst mee aan de slag.

  1. Ga naar MijnTele2 Zakelijk
  2. Klik bovenin op menu Diensten
  3. Selecteer het type Dienst, bijvoorbeeld Internet of Vaste telefonie
  4. Selecteer vervolgens de Dienst waarop u een storing heeft
  5. Klik onderaan op de knop Incident
  6. Vul de velden in
  7. Klik onderaan op de knop Verzenden