Klantenservice Diensten

Vast op Mobiel


Heeft u vragen over Vast op Mobiel? Op deze pagina vindt u alles wat u wilt weten.
Bestellen

Bestaande klant
Bent u al klant van ons en gebruikt u Zakelijk Mobiel? Bel dan 0800 – 12 42 en vraag uw accountmanager om Vast op Mobiel voor u te regelen.

Nieuwe klant
Gebruikt u Zakelijk Mobiel nog niet? Bestel dan Vast op Mobiel in onze online shop. Of door te bellen naar 0800 – 12 42.

Wij mailen u vervolgens een bevestiging van uw bestelling. In de mail staan de vervolgstappen, verwachte opleverdatum en toegangsgegevens voor MijnTele2 Zakelijk. Daar vindt u actuele informatie over de opleverdatum en de status van uw bestelling.

Aanvragen nummerbehoud

Wanneer wij Vast op Mobiel hebben opgeleverd, krijgt u een mail van ons. U krijgt dan automatisch een nieuw vast telefoonnummer. Wilt u liever uw huidige vaste nummer behouden? Geef dat daarna dan aan in MijnTele2 Zakelijk. In de instructievideo hiernaast ziet u hoe.

Hoe lang duurt het?

Het omzetten van uw huidige vaste nummer naar Vast op Mobiel kost ongeveer 5 werkdagen. Als uw huidige nummer nog onder contract staat, kan dit langer duren.

Instellingen

Voor Vast op Mobiel kunt u met MijnTele2 Zakelijk zelf de volgende zaken aanpassen:

  • de dienstinstellingen wijzigen
  • nummers toewijzen aan gebruikers
  • de app instellen

Let op: in MijnTele2 Zakelijk valt Vast op Mobiel onder de dienst Hosted Voice:

  1. Log in op MijnTele2 Zakelijk.
  2. Klik op Hosted Voice bovenaan de pagina
  3. Klik op Gebruikers
  4. Klik op een gebruiker uit de lijst of klik op Gebruiker toevoegen

U komt nu in het scherm Gebruiker Details. Hier kunt u per gebruiker deze instellingen wijzigen:

Dienstinstellingen
Nummers toewijzen
App instellen
Instellingen extra opties

Vast op Mobiel biedt u verder de volgende extra opties:

  • Belgroepen (gratis)
  • keuzemenu (gratis)
  • Fax-2-Email (€ 2,50 per maand)

Wilt u deze opties gebruiken? Vraag ze dan eerst aan in MijnTele2 Zakelijk.

  1. Log in op MijnTele2 Zakelijk
  2. Klik op Diensten bovenaan de pagina
  3. Klik op Telefonie en dan Hosted Voice – Vast op Mobiel
  4. Selecteer onderaan Wijziging
  5. Kies vervolgens 1 van de 3 extra opties op de pagina Wijziging
  6. Vul het formulier in en klik op Verzenden

Heeft u Fax-2-Email aangevraagd? Dan neemt het Vast op Mobiel expertteam contact met u op om de dienst in te stellen.

Belgroepen en keuzemenu’s kunt u op de volgende manier zelf instellen:

Belgroep instellen
Keuzemenu instellen
De Hosted Voice app

Downloaden
Ga voor installatie van de app naar de Apple Appstore (voor iOS) of Google Play Store (voor Android).
Zoek de app met de naam Tele2 Hosted Voice.

Configureren
Voordat u de app kunt gebruiken, moet u hem configureren. Daarvoor moet u als gebruiker inloggen met uw Vast op Mobiel gebruikersaccount. (De inloggegevens kunt u terugvinden in MijnTele2 Zakelijk.)

  1. Open de app van Hosted Voice
  2. Vul bij gebruikersnaam uw ‘Gebruikers ID’ in
  3. Vul bij wachtwoord uw ‘Web wachtwoord’ in
  4. Druk op de knop Meld aan

Gebruiken
Nu kunt u de app gebruiken om eenvoudig een doorschakeling in te stellen. Via de app kunt u ook Niet storen in- of uitschakelen en nummerblokkering aan- of uitzetten.