Klantenservice Diensten

Problemen met bellen via Hosted Voice


Heeft u problemen met het bellen via Hosted Voice? U kunt niet bellen of gebeld worden? Is er sprake van telefonische overlast? Hieronder wordt er uitleg gegeven hoe u dit als incident kan aanmelden.
Niet gebeld kunnen worden

Check eerst of uw toestel op DND (Do Not Disturb) staat. Dan staat er een kruis in de bovenhoek van het schermpje. Het kan ook zijn dat uw mobiele toestel op Niet Storen staat.

Andere problemen

Het kan ook voorkomen dat u 1 van de volgende problemen heeft:

  • Niet kunnen bellen
  • Gesprekken vallen weg
  • Slechte geluidskwaliteit

Heeft u hier last van? Geef het probleem dan aan ons door via MijnTele2 Zakelijk. Het is daarbij belangrijk dat wij zo veel mogelijk weten over de omstandigheden. Dan kunnen wij het sneller oplossen.

Geef bij aanmelding van een probleem daarom de volgende informatie mee:

  • wanneer het probleem begon
  • hoe vaak het voorkomt
  • hoe uw vaste toestel is aangesloten: Over The Top/OTT (direct op internet) of via Voice Transport (specifieke Tele2 lijn)
  • minimaal 3 voorbeelden inclusief:
    – datum en tijd
    – het bellende nummer
    – het gebelde nummer
    – omschrijving van het probleem
Telefonische overlast

Valt iemand u lastig op een bepaald nummer en wilt u die beller laten blokkeren? Vul dan het formulier (pdf, 28 kB) in. Met Adobe Acrobat Reader kunt u het formulier invullen:

  1. Open het formulier met Adobe Acrobat Reader
  2. Ga naar menu Beeld
  3. Kies Gereedschappen
  4. Kies Invullen en ondertekenen
  5. Kies Openen

Als u het formulier daarna ingevuld per e-mail terugstuurt, dan nemen wij contact op met de aanbieder van de beller. Deze provider kan daarna actie ondernemen richting de beller.

Meld uw probleem

U kunt heel eenvoudig via MijnTele2 Zakelijk uw probleem melden. Dan gaan wij er zo snel mogelijk mee aan de slag.

  1. Ga naar MijnTele2 Zakelijk
  2. Klik bovenin op menuĀ Diensten
  3. Selecteer het type Dienst, bijvoorbeeld Internet of Vaste telefonie
  4. Selecteer vervolgens de Dienst waarop u een storing heeft
  5. Klik onderaan op de knop Incident
  6. Vul de velden in
  7. Klik onderaan op de knop Verzenden