Klantenservice Mobiel

Storingen mobiel


Kunt u niet bellen? Heeft u traag internet, of kunt u zelfs helemaal niet op internet? Zijn er problemen bij het sms’en? Probeer dan zelf stap voor stap het onderstaande. Hopelijk verhelpt u het technische probleem daarmee.
1. Simkaart eruit en erin

Soms helpt het al om simpelweg de simkaart even uit het toestel te halen:

  1. Zet het toestel uit
  2. Verwijder de simkaart
  3. Steek de simkaart weer terug in het toestel
  4. Start uw toestel opnieuw op

Is het probleem hiermee niet opgelost? Dan is er op het moment misschien een storing.

2. Actuele storingen checken

Check of er een storing of onderhoud is op ons overzicht van actuele storingen. Staat de storing ertussen, en in het gebied waar u bent? Dan zijn we bezig om deze zo snel mogelijk op te lossen.

Is er geen storing? Lees dan hieronder wat wij u adviseren bij een specifiek probleem.

Bellen en sms’en

Niet gebeld kunnen worden

  • Staat uw toestel misschien doorgeschakeld? In dat geval zet u het doorschakelen uit door #21# in te toetsen.

Zelf niet kunnen bellen

  • Misschien bent u afgesloten vanwege openstaande facturen? Ook dit checkt u op MijnTele2 Zakelijk:
    1. Klik bovenin op Facturen
    2. Klik, indien nodig, rechtsboven op Selecteer factuuradres
    3. Kijk of achter elke factuur Betaald staat
  • Heeft u gewoon alles betaald? Controleer, indien mogelijk, of u wél kunt bellen met uw simkaart in een ander toestel. Werkt dat ook niet, dan is uw simkaart waarschijnlijk defect. Een nieuwe simkaart vraagt u aan in MijnTele2 Zakelijk.

Sms’en lukt niet

Kunt u geen sms-berichten sturen of ontvangen?

  • Check of het nummer van de sms-centrale goed staat ingesteld. Op de meeste toestellen doet u dit zo:
    1. Ga op uw toestel naar Berichten
    2. Ga daarbinnen naar Instellingen
    3. Ga naar Sms-berichten
    4. Vul, indien nodig, bij Sms-centrale nummer +31640191919 in

Slecht bereik

Is de geluidskwaliteit laag bij uw telefoongesprekken, of valt het geluid weg?

  • Is de dekking wel goed op de plek waar u bent? Kijk op onze dekkingskaart.
  • Het is belangrijk dat u de laatste software-update op uw toestel heeft geïnstalleerd.
Internet

Geen mobiel internet

  • Misschien bent u afgesloten vanwege openstaande facturen? Ook dit checkt u op MijnTele2 Zakelijk:
    1. Klik bovenin op Facturen
    2. Klik, indien nodig, rechtsboven op Selecteer factuuradres
    3. Kijk of in de lijst op elke rij Betaald staat

Geen mobiel internet in het buitenland

  • Staan de instellingen op uw toestel goed?
    1. Ga op uw toestel naar Instellingen
    2. Kies Mobiele netwerken
    3. Kies Toegangspunten of APN
    4. Zet deze, indien nodig, op internet.tele2.nl

Gebruik hierbij eventueel onze Toestelhulp.

  • Staat (data)gebruik in het buitenland geblokkeerd? In MijnTele2 Zakelijk kunt u, als u de administratief contactpersoon bent, dat namelijk (de)blokkeren:
    1. Klik bovenin op Diensten
    2. Ga naar Mobiel
    3. Klik op uw telefoonnummer
    4. Klik onderin op de knop Mobiele Instellingen
    5. Check onder Blokkeren of er buitenlandblokkades aan staan
    6. Zo ja, dan kunt u die op Nee zetten
    7. Klik onderaan op de knop Opslaan

Traag internet

  • Is de dekking wel goed op de plek waar u bent? Kijk op onze dekkingskaart.
  • Staan uw 4G-instellingen goed? Om het 4G-netwerk te gebruiken, moet u 4G/LTE selecteren bij de instellingen van uw toestel. Onze Toestelhulp kan u daarbij helpen.
  • Als uw databundel is verbruikt, verlaagt de snelheid van internet op uw mobiel. U kunt de status van uw verbruik zien op MijnTele2 Zakelijk:
    1. Klik bovenin op Diensten
    2. Ga naar Mobiel en klik op uw nummer
    3. Onder Bundels en verbruik ziet u hoeveel data u heeft gebruikt
    4. Is uw bundel op, dan kunt u een extra databundel bestellen
3. Probleem niet opgelost?

Heeft u het bovenstaande geprobeerd, maar nog steeds hetzelfde probleem? Geef het probleem dan aan ons door via MijnTele2 Zakelijk. Zorg dat u concrete voorbeelden heeft van met welk nummer u problemen ervaart, welk nummer u heeft gebeld, de datum, het tijdstip en de locatie waar de storing zich voordeed. Dan gaan wij er zo snel mogelijk mee aan de slag.

  1. Ga naar MijnTele2 Zakelijk
  2. Klik bovenin op menu Diensten
  3. Ga naar Mobiel
  4. Klik op uw telefoonnummer
  5. Klik onderaan op de knop Incident
  6. Vul de velden in
  7. Klik onderaan op de knop Verzenden