Tele2 Thuis factuur bekijken en uitleg

Bekijk op deze pagina de verschillende facturen van Tele2 Thuis (Internet, Bellen en/of TV). Kies hieronder over welke factuur je uitleg wilt.

Na een wijziging in je pakket of wanneer je korting is verlopen, wijzigt ook de prijs van je abonnement. Dat vind je natuurlijk ook terug op je factuur. In de maand van de wijziging betaal je nog je oude prijs. In de maand daarna vind er nog een correctie plaats. In dat geval vind je de correctie terug op je factuur onder vergoedingen.

Je factuur na wijziging van je Thuisabonnement

Heb jij je Thuisabonnement gewijzigd? Dan zie je dit natuurlijk terug op je factuur. Lees hieronder hoe deze wijziging wordt weergegeven. Heb je je abonnement niet gewijzigd en is je factuur hoger dan verwacht, kijk dan op deze pagina. Heb je je abonnement opgezegd en ziet je factuur er daarom anders uit dan je gewend bent, kijk dan hier.

Voorbeeldfactuur

Je ziet hier een voorbeeld van een factuur die je krijgt nadat je een wijziging aan je abonnement hebt doorgevoerd.

Zoals altijd bestaat je factuur uit:

  • Abonnementskosten, vanaf de startdatum
  • Eventueel eenmalige kosten
  • Eventueel verbruikskosten
  • Eventueel kosten voor extra pakketten
  • Eventueel kosten voor extra apparatuur

Daarnaast staat de wijziging van een abonnement op je factuur. Hieronder leggen we dit verder uit.

Abonnementskosten naar verhouding

Als jij je Thuisabonnement tussendoor wijzigt, betaal jij je oude abonnement tot deze datum. En we brengen het nieuwe abonnement vanaf deze datum in rekening.

Je oude abonnementskosten zijn voor een volle kalendermaand in rekening gebracht. Daarom volgt er nog een correctie. In het bovenstaande voorbeeld gaat dit om de periode van 21-30 april. Deze correctie zie je op je factuur staan onder het kopje “Vergoedingen”. Dit bedrag wordt verrekend met eventuele openstaande facturen en je nieuwe factuur. De nieuwe abonnementskosten betaal je vanaf de wijzigingsdatum tot het einde van de maand waarin je de factuur ontvangt. In dit geval dus van 21 april t/m 31 mei.

Veelgestelde vragen

  • De 25e van elke maand wordt het bedrag van je rekening afgeschreven, tenzij dat een weekend- of feestdag is. Op je factuur kun je de exacte datum terugvinden.

  • Als jij je Thuisabonnement tussendoor wijzigt, betaal jij je oude abonnement tot deze datum. Het nieuwe abonnement brengen we vanaf deze datum in rekening. Het nieuwe abonnement gaat vanaf de nieuwe datum in. De oude en nieuwe abonnementskosten zie je op de factuur staan van de maand waarin jouw nieuwe abonnement ingaat.

  • Nee, omdat dit een geautomatiseerd proces is, kan het moment niet aangepast worden.

  • Het duurt eventjes voordat de betaling verwerkt is. Hierdoor zie je het niet meteen in MijnTele2. Mocht je factuur na 5 werkdagen nog steeds open staan, dan kun je een betaalbewijs insturen. Dan kijken wij wat er aan de hand is.

  • Je factuur ontvang je maandelijks per e-mail. Je kunt al je facturen ook inzien in MijnTele2.

  • In MijnTele2 kun je zien of je factuur betaald is. Kijk daarvoor bij ‘Overzicht facturen’.

  • Je ontvangt je factuur rond de 20e van elke maand per e-mail. Rond de 25e van elke maand wordt het bedrag van je rekening afgeschreven, tenzij dat een weekend- of feestdag is.

  • Heb je per ongeluk teveel betaald? Dan wordt dit bedrag automatisch verrekend met je volgende factuur. Dit zie je niet terug op je factuur, maar wel in het bedrag dat van je rekening wordt afgeschreven.

  • Nee, je factuur moet altijd in 1 keer betaald worden. Wij bieden geen individuele betalingsregelingen.

  • Je betaling moet binnen 21 dagen bij Tele2 binnen zijn voordat je daadwerkelijk wordt afgesloten. Betaal je openstaande factuur altijd zo snel mogelijk. Wanneer je pas op het laatste moment betaalt, riskeer je toch afgesloten te worden omdat het soms even kan duren voordat je betaling verwerkt is.

  • Nee, je factuur moet altijd direct betaald worden. Wij bieden geen individuele betalingsregelingen.

Automatisch incassomoment

Je ontvangt je factuur rond de 20e van elke maand per e-mail. Het bedrag wordt rond de 25e van je rekening afgeschreven.

Betalen na mislukte incasso

Is je automatische incasso mislukt? Voorkom dat je wordt afgesloten. Betaal op tijd via de iDEAL link die wij je automatisch toesturen bij een betalingsachterstand. De betaling wordt binnen 2 uur verwerkt in het systeem.

DOE HET ZELF
MET MIJNTELE2

Via MijnTele2 heb je inzicht in je abonnement, je facturen en je profielgegevens. Ook kun je via MijnTele2 extra producten bestellen en dingen wijzigen. Regel het gemakkelijk zelf via MijnTele2!

Wij helpen je graag

Geen antwoord gevonden op je vraag? Zo kun je contact opnemen met Tele2.

Community

Community

Brandende vraag? Vraag het aan medegebruikers! 24 uur per dag beschikbaar.

Naar de Community
Bellen

Bellen

Openingstijden
ma - vr: 09:00 - 20:00
za: 09:00 - 17:30
zo + feestdagen: gesloten

Bekijk telefoonnummers
Zelf regelen

Zelf regelen

Doe het zelf in MijnTele2. Bestel extra bundels, bekijk je instellingen of wijzig je gegevens.

Naar MijnTele2