Mobiel
van Tele2 zakelijk

Wordt
T-mobile ondernemen

Verschillen tussen Tele2 T-Mobile

Er zijn een aantal verschillen tussen Tele2 en T-Mobile. Deze worden benoemd in de onderstaande tabel.

Tele2 T-Mobile
Facturatie Bij Tele2 ontvangt u uw factuur maandelijks op de 7e en wordt deze standaard op de 15e van de maand geïncasseerd. Meer informatie over de facturatie bij Tele2 vindt u hier. Bij T-mobile wordt de factuur geïncasseerd op de dag van de maand dat het abonnement startte. Meer informatie vindt u hier.
Algemene voorwaarden Hier vindt u regels en voorschriften over o.a. het gebruik van de dienst, betaling, beëindiging en aansprakelijkheid. Bekijk de algemene voorwaarden van Tele2 Zakelijk Mobiel. Hier vindt u regels en voorschriften over o.a. het gebruik van de dienst, betaling, beëindiging en aansprakelijkheid. Bekijk de algemene voorwaarden van T-Mobile ondernemen.
Bellen en internet in het buitenland In de EU belt en internet u uit uw bundel over 3G. Bekijk hier de overige internationale tarieven. In de EU belt en internet u uit uw bundel en meestal over 4G. Bekijk hier de overige internationale tarieven.
Fair Use Policy Alle aanbieders hanteren een fair use policy om misbruik van de dienstverlening te voorkomen. Bekijk de policy van Tele2. Alle aanbieders hanteren een fair use policy om misbruik van de dienstverlening te voorkomen. De policy van T-Mobile vindt u hier.
Buiten bundel tarieven Een overzicht van álle geldende mobiele tarieven vindt u hier. Een overzicht van álle geldende mobiele tarieven vindt u hier.
Klantenservice De klantenservice van Tele2 is bereikbaar via telefoon en e-mail. Telefonisch is de klanten service bereikbaar van maandag t/m vrijdag tussen 08.00 en 18.00 uur. De klantenservice van T-Mobile is bereikbaar via telefoon, webcare (Facebook of Twitter) en e-mail. Telefonisch is de klanten service bereikbaar van maandag t/m vrijdag tussen 08.00 en 23.00 uur. In het weekend tussen 9.00 en 17.30 uur. Daarnaast heeft u de beschikking over een zakelijke app, waarin u ook veel zaken kunt regelen.
Hoe gaat het overstappen in zijn werk?
Stap 1: 

U heeft de vrijheid om te kiezen

U heeft tot 15 januari 2020 om te reageren als u het niet eens bent met ons voorstel. Wilt u liever een andere databundel of wilt u een toestel erbij, belt u ons dan vóór 15 januari op 0800 – 7900 000. Wilt u echt niet mee naar T-Mobile? Dat betreuren wij, maar in dat geval kunt u tot 15 januari kosteloos opzeggen via overstappen@e.tele2zakelijk.nl of 0800 – 790 0000. Belangrijk om te weten; als u ervoor kiest met nummerbehoud naar een andere mobiele aanbieder te gaan, dan moet u tijdig een nieuw contract afsluiten zodat de nieuwe aanbieder vóór 15 januari het verzoek tot nummerbehoud bij Tele2 kan indienen. Als u heeft opgezegd, maar er geen verzoek tot nummerbehoud volgt, wordt het abonnement met bijbehorend nummer eind januari gedeactiveerd. Indien er geen verzoek tot nummerbehoud bij ons binnenkomt en u heeft niet opgezegd, dan stapt u alsnog vanzelf over naar T-Mobile.

Stap 2:

Reageert u niet?

Als u niet reageert en wij géén verzoek tot nummerbehoud ontvangen van een andere provider, starten wij ná 15 januari met het technisch inregelen van de overstap. Dit betekent dat u voor elke zakelijke mobiele nummer dat u van Tele2 heeft, een nieuwe T-Mobile simkaart ontvangt. Omzetten naar een ander netwerk gaat helaas niet anders. Daarnaast ontvangt u nogmaals een mail van ons, waarin wij alle stappen beschrijven en u informeren over de exacte datum dat uw nummer (nummers) overgezet wordt (worden) naar het T-Mobile netwerk.

Stap 3:

Nummerportering en simkaartwissel

Op de dag dat uw mobiele nummer actief wordt op het netwerk van T-Mobile ontvangt u ter herinnering nog een SMS op uw Tele2 sim. Het enige dat u dan nog moet doen is de simkaart in uw toestel vervangen. U haalt de Tele2 simkaart dus uit uw toestel en vervangt deze door de T-Mobile simkaart. Vervolgens zal de de Tele2 simkaart niet meer werken.

Stap 4:

Eindfactuur

U ontvangt een laatste factuur van Tele2.

Stap 5:

U bent klant bij T-Mobile!

Vanaf het moment dat uw T-Mobile simkaart is geactiveerd:

  • belt u via het T-Mobile netwerk;
  • is uw nieuwe abonnement ingegaan;
  • ontvangt u de maandelijkse factuur van T-Mobile;
  • maakt u gebruik van de T-Mobile services.

Kortom, u bent nu klant bij T-Mobile en werkt via het meest bekroonde mobiele netwerk van Nederland. We kunnen ons voorstellen dat u toch nog vragen heeft. Daarom vindt u hieronder de meest gestelde vragen op een rijtje. Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan contact op met ons overstapteam via telefoonnummer 0800 – 7900 0000.

Veelgestelde vragen
Waarom stopt Tele2 zakelijk mobiel?

Dat heeft te maken met de infrastructuur en met het mobiele netwerk. Tele2 en T-Mobile hebben allebei een mobiel netwerk in Nederland. En als je kan kiezen uit twee mobiele netwerken, dan kies je als organisatie voor je klanten het allerbeste netwerk met een uitstekende klantenservice. Daarom stapt Tele2 Zakelijk binnenkort met al haar mobiele klanten over op het netwerk van T-Mobile Ondernemen. Een logische stap, want de bedrijven zijn al sinds januari 2019 gefuseerd.

Ik wil een toestel erbij

Als u wilt overstappen naar een abonnement met toestel, neem dan contact met ons op via 0800-970 0000. Dan gaan we dit voor u regelen!

Ik wil een andere bundel

T-Mobile heeft een ander aantal databundels dan Tele2. Bent u niet tevreden met het voorstel? Neem dan vóór 15 januari contact met ons op om dit aan te laten passen.

Wat houdt een nummerportering of simkaartwissel in?

Een simkaartwissel of nummerportering houdt in dat uw zakelijke mobiele nummers over worden gezet van de Tele2 simkaart naar de T-Mobile simkaart. Om bereikbaar te blijven is het noodzakelijk dat u op datzelfde moment de Tele2 sim uit uw toestel haalt en de T-Mobile simkaart er in plaatst.

Wat als de datum dat ik mijn sim moet wisselen echt niet uitkomt?

Neemt u dan tijdig contact op met ons op via 0800-970 0000, dan zoeken we samen naar een alternatief.

Wat als ik in het buitenland ben als ik mijn sim moet wisselen?

Neemt u dan tijdig contact op met ons op via 0800-970 0000, dan zoeken we samen naar een alternatief.

Ik heb geen simkaarten gehad

Als u eind januari geen simkaarten heeft ontvangen, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op via 0800-970 0000.

Kan ik ook langer bij Tele2 blijven?

Nee, helaas. Zakelijk Mobiel van Tele2 houdt op te bestaan. We gaan daarom alle gefaseerd klanten overzetten.

Mijn buurman heeft ook Tele2 zakelijk mobiel maar is nog niet benaderd, hoe kan dat?

Omdat we niet alle klanten tegelijk overzetten. Om het zo soepel mogelijk te regelen, gebeurt het overzetten gefaseerd in willekeurige groepen. Het kan dus zo zijn dat u in een eerdere groep zit dan uw buurman.

Ik zie nog steeds reclame van Tele2, hoe kan dat?

Tele2 blijft als merk gewoon bestaan, maar dan voor de consumentenmarkt.

Wat als ik niet naar T-Mobile wil?

U heeft tot 15 januari 2020 om uw zakelijke mobiele abonnementen bij Tele2 kosteloos op te zeggen. Dit kunt u telefonisch doen via 0800-970 0000 of door een mail te sturen naar overstappen@e.tele2zakelijk.nl.

Ik ga liever naar een ander netwerk

U heeft tot 15 januari 2020 om uw zakelijke mobiele abonnementen bij Tele2 op te zeggen. Dit kunt u telefonisch doen via 0800-970 0000 of door een mail te sturen naar overstappen@e.tele2zakelijk.nl. Belangrijk om te weten; als u ervoor kiest om met nummerbehoud naar een andere mobiele aanbieder te gaan, dan moet u tijdig een nieuw contract sluiten. Zo kan de nieuwe aanbieder vóór 15 januari het verzoek tot nummerbehoud bij Tele2 indienen. Indien er geen verzoek tot nummerbehoud bij ons binnenkomt en u heeft niet opgezegd, dan stapt u alsnog vanzelf over naar T-Mobile. Heeft u wel opgezegd, maar volgt er voor 15 januari geen verzoek tot nummerbehoud van een ander netwerk, dan wordt uw abonnement eind januari gedeactiveerd en houdt het telefoonnummer op te bestaan.

Ik wil een extra abonnement

Als u bij uw overstap direct een extra abonnement wilt afsluiten, neem dan contact met ons op via 0800-970 0000. Dan maken wij het direct in orde.

Ik wil liever een contract voor 12 of 24 maanden

Dat kan. Neem contact met ons op via 0800-970 0000, dan maken we het direct in orde.

Kan ik niet mijn Tele2 contractsvoorwaarden behouden?

Dat kan niet. Een overstap naar T-Mobile ondernemen betekent ook een overstap naar de algemene voorwaarden van T-Mobile Ondernemen.

Waarom moet ik meer gaan betalen?

Bij T-Mobile krijgt u meer waar voor uw geld. En dat is een belofte!

  • meest bekroonde netwerk qua kwaliteit en dekking;
  • 4G roaming in het buitenland;
  • 7 dagen per week telefonische klantenservice, ook ’s avonds;
  • zakelijke mobiele app.
Ik wil graag dezelfde bundel houden als die ik nu bij Tele2 heb

T-Mobile kent een andere bundelstructuur dan Tele2. We proberen u naar de meest logische bundel over te laten stappen. Wilt u liever een andere bundel, of zou u liever naar het zakelijke Go portfolio overstappen, neem dan voor 15 januari 2020 contact met ons op via 0800-970 0000.

Kan ik overstappen naar Tele2 Consumer?

Dit is technisch gezien helaas niet mogelijk.

Waarom moet ik nu al overstappen en niet pas als het netwerk echt uit gaat?

We kunnen niet alle klanten tegelijk overzetten. Daarom gebeurt dit gefaseerd in willekeurige groepen.

Hoe zit het met de facturatie? Wanneer gaat die over?

Na de overstap ontvangt u de laatste factuur van Tele2. Daarna ontvangt u vanzelf de eerste factuur van T-Mobile. Deze eerste factuur kan iets hoger uitvallen dan u verwacht, omdat u de abonnementskosten vooraf betaalt. Meer informatie over facturatie bij T-Mobile vindt u hier.

Hoe zit het met bellen in het buitenland?

Bij T-Mobile zal u in de meeste gevallen over 4G bellen in het buitenland, waar dat bij Tele2 meestal over 3G is. U zult dus een betere netwerkkwaliteit ervaren. In de tabel op deze pagina vindt u een link naar de overzichten van internationaal bellen van zowel Tele2 als T-Mobile. Hier kunt u zelf de verschillen vergelijken.

Wat zijn de voordelen van een overstap naar T-Mobile?

De verschillen tussen Tele2 en T-Mobile kunt u achterhalen via bovenstaande tabel. In hoofdlijnen zijn de voordelen van T-Mobile ten opzichte van Tele2 de volgende:

  • meest bekroonde netwerk qua kwaliteit en dekking;
  • 4G roaming in het buitenland;
  • 24/7 telefonische klantenservice;
  • zakelijke mobiele app.