VAN
GANSEWINKEL

van-ganzewinkel-header

Een betrouwbare partner voor een klantgerichte afvalverwerker

Van Gansewinkel is met ruim 6.000 medewerkers actief in 9 landen in Europa. Het bedrijf werkt onafgebroken aan de verwerking van afval en het omzetten daarvan in grondstoffen. Het communicatienetwerk van Van Gansewinkel speelt een centrale rol bij de continuïteit van afvalverwerkingsprocessen en de productiviteit van de hele organisatie. De volledige IT-infrastructuur met 2.450 werkplekken wordt beheerd door ICT-directeur Fred Peters en zijn team van 100 interne en externe medewerkers.

Peters en zijn team zetten zich dagelijks in om aan de vereisten van de verschillende afdelingen op het gebied van IT te voldoen. Om dat op een beheersbare en kosteneffectieve manier te kunnen doen, heeft Van Gansewinkel leveranciers nodig die de behoefte aan flexibiliteit begrijpen en daarop in kunnen spelen. Verder spelen voor de afvalverwerker de IT-infrastructuur en de onderliggende netwerken een cruciale rol en is continuïteit een

absolute must. “Als er geen netwerkverbindingen zijn, kunnen 2.450 mensen niet werken, met alle gevolgen van dien. Van Gansewinkel heeft in Tele2 de juiste partner gevonden die aan alle voorwaarden kan voldoen. Het bedrijf heeft gekozen voor IP telefonie, Internet & VPN-verbindingen en beheerde netwerk- en firewall-diensten van Tele2. Met deze kwalitatieve oplossingen

kunnen alle afdelingen betrouwbaar communiceren en wordt het netwerk – waar alle werkplekken en locaties op zijn aangesloten – beheerd door Tele2 om optimale beschikbaarheid te garanderen. Zo kan de interne IT-afdeling zich richten op innovatie van oplossingen voor klanten en wordt het netwerkbeheer uitbesteed aan communicatiespecialist Tele2.

“Dankzij de goede ervaringen uit het verleden en een uitstekende prijs-kwaliteit verhouding, was het een makkelijke keuze om voor het nieuwe netwerk te vertrouwen op Tele2.”

Heeft u ook interesse?

Neem contact op

De afvaldienstverlener heeft aanzienlijke kostenbesparingen kunnen realiseren door de communicatiediensten bij Tele2 onder te brengen en heldere afspraken te maken. “Bij Tele2 zetten ze de klant centraal en kunnen er maatwerkafspraken worden gemaakt.

Daardoor zijn ook voor onze interne klanten de kosten transparant en betalen ze alleen wat ze daadwerkelijk gebruiken,” vertelt Peters.
Hij legt verder uit: “Verder kunnen we per maand diensten omhoog en naar beneden bijstellen. Door deze flexibiliteit zijn de kosten beheersbaar en voorspelbaar.

En dat is prettig voor ons als IT-afdeling en zeker voor alle andere afdelingen die deze diensten bij ons inkopen. De totale kostenbesparingen lopen in de tonnen, zo’n 12% per jaar.“
De afvalverwerker werkt nu al enige tijd met Tele2. “Ze kennen onze organisatie goed en projecten verlopen prettig.

En of dat nu gaat om het vernieuwen van onze IT-infrastructuur, het aansluiten van een nieuwe locatie of het terugbrengen van totale kosten, ze kijken altijd kritisch mee hoe we het beste onze doelen kunnen behalen. Tele2 is voor ons een betrouwbare en klantgerichte business partner,” besluit Peters.

Onze zakelijke referenten

Opscheppen over Tele2 mogen onze klanten doen. Bent u benieuwd naar de redenen waarom andere bedrijven voor de Tele2 oplossingen hebben gekozen en waarom die oplossing voor hen zo goed is?

Lees hier meer
hp-referenten-2016