TELE2 &
VPRO

Zorgeloze mobiele overstap door on-site welkomstdesk van Tele2.

vpro

De VPRO stapt snel en zorgeloos over op het nieuwe mobiele netwerk van Tele2

Met programma’s als Tegenlicht, 3voor12 en Zomergasten is de VPRO niet weg te denken
uit het omroeplandschap in Nederland. De publieke mediaorganisatie werd opgericht in 1926
en bereikt inmiddels miljoenen Nederlanders via de verschillende TV-producties en radioprogramma’s die de omroep 365 dagen per jaar verzorgt. Communicatie is een essentieel onderdeel binnen de VPRO om ervoor te zorgen dat de kwalitatieve programma’s op tijd worden opgeleverd en geproduceerd. En daar speelt mobiele bereikbaarheid een steeds belangrijkere rol bij.

Ruim 250 VPRO-medewerkers zetten zich iedere dag in om culturele, prikkelende en verdiepende programma’s te maken. TV-makers en journalisten zijn veel onderweg of op locatie. Tegelijkertijd moeten ze wel in contact blijven met collega’s op kantoor of met de mensen die moeten worden geïnterviewd of op een andere manier een bijdrage leveren aan de VPROuitzendingen. Daarom is het belangrijk voor deze publieke
omroeporganisatie om de mobiele bereikbaarheid goed te regelen.

Toen het tijd was om de mobiele communicatie onder de loep te nemen, ging Mattijs de Ruijter, hoofd ICT en productiefaciliteiten bij de VPRO, op zoek naar een mobiele dienstverlener die aan de wensen van de omroep kon voldoen. De wensen bestonden uit het bieden van goede bereikbaarheid, helderheid in kosten en uitstekende service.

Mobiele telefonie en het nieuwe 4G netwerk van Tele2

De Ruijter vond al deze drie zaken bij Tele2. Hij vertelt: “De mobiele telefonie gecombineerd met het 3G en het nieuwe 4G netwerk van Tele2 geeft onze medewerkers wat ze nodig hebben om hun werk goed te doen. Tele2 heeft ook netjes de netwerkdekking gemeten om er zeker van te zijn dat dit ook op onze belangrijkste locaties op het mediapark in Hilversum en in de studio’s in Amsterdam in orde is.”

Soepele overstap door on-site Tele2 helpdesk

Over de overstap was De Ruijter ook erg te spreken. “Tele2 heeft een goede en realistische planning gemaakt en ze hebben er alles aan gedaan om op tijd en volgens afspraak te leveren. Waar we bijzonder blij mee waren, is de on-site helpdesk die Tele2 een aantal weken had opgesteld bij ons op kantoor.

 Medewerkers kregen bij deze helpdesk persoonlijke hulp bij het wisselen van de SIM-kaarten en het overzetten van contactgegevens. Het ontzorgen van ons als klant in optima forma.”

Inmiddels zijn alle 100 medewerkers die over een mobiel abonnement
beschikken overgestapt naar Tele2. Zij Whatsappen, SMSen, mailen over het nieuwe 4G-netwerk van Tele2. Verder raadplegen zij ook regelmatig de mobiele kijkcijfer-app om te kijken hoe de VPRO-programmering het doet.

Helderheid in kosten via overzichtelijke portal

De VPRO maakt verder gebruik van de online portal van Tele2 om inzicht te hebben in de kosten en de inzet van de mobiele diensten. Zo kan De Ruijter zien welke medewerker welk nummer gebruikt en weet hij wie er binnen en buiten de bundel bellen. Vooral dat laatste is belangrijk om zo kosten beheersbaar te houden en gericht maatregelen nemen.

Servicegerichtheid en heldere communicatie tijdens de overstap

Over de service die de VPRO van Tele2 geniet, zegt De Ruijter het volgende: “Het migratietraject is heel goed verlopen. Ze hebben goed geluisterd naar onze wensen en hebben geleverd wat we wilden. Het contact met Tele2 is altijd prettig geweest en de medewerkers communiceren helder. Bij de uitrol was de netwerkdekking op een aantal van onze buitenlokaties nog niet goed. Tele2 heeft zich toen dienstverlenend opgesteld en ons netjes geïnformeerd over de netwerk-uitbreidingen en -verbeteringen die op de planning staan. Dat is fijn, want zo weten we als klant waar we aan toe zijn. Met de servicegerichtheid
zit het bij Tele2 wel snor.”

“De on-site Tele2 helpdesk biedt persoonlijke hulp bij
het wisselen van de SIM-kaarten en het overzetten van
contactgegevens. Het ontzorgen van ons als klant in
optima forma.”

Heeft u ook interesse?

Neem contact op

Onze zakelijke referenten

Opscheppen over Tele2 mogen onze klanten doen. Bent u benieuwd naar de redenen waarom andere bedrijven voor de Tele2 oplossingen hebben gekozen en waarom die oplossing voor hen zo goed is?

Lees hier meer

hp-referenten-2016