TELE2 &
SEATS & SOFAS

banktele2

Seats and Sofas is de zitmeubelspecialist van Europa

Seats and Sofas is de zitmeubelspecialist van Europa. Vanuit het hoofdkantoor in Sliedrecht worden de 45 megastores in Nederland, Duitsland en België aangestuurd. Kwaliteit, gemak en comfort staan hoog in het vaandel bij de 450 werknemers van het bedrijf. Klanten van Seats and Sofas kunnen altijd rekenen op een zeer uitgebreide en veelzijdige zitmeubelcollectie én directe levering uit voorraad. Het verschil maken in een aantrekkelijk aanbod door uitstekende en snelle service tegen een scherpe prijs dus.ar vervoer.
Seats and Sofas vindt het belangrijk om de levertijd zo kort mogelijk te houden

Om ervoor te zorgen dat de voorraadinformatie altijd optimaal is, maakt het bedrijf gebruik van een centraal UniLiving ERP-systeem. Hierdoor kunnen de medewerkers in de megastores real-time de voorraad bekijken en kunnen de inkopers op het hoofdkantoor continu de voorraden monitoren en op peil houden om aan de vraag van de klant te voldoen. Om klantorders en betalingen altijd snel uit te kunnen voeren zijn betrouwbare dataverbindingen essentieel.

Dataverbindingen van levensbelang

Ronald Leemans, ICT Manager bij Seats and Sofas, vertelt welke rol de dataverbinding speelt binnen zijn organisatie: “Wanneer een klant in Sliedrecht een bank in een andere kleur wenst en deze niet op voorraad is in het filiaal, kijkt de medewerker in het systeem welk filiaal die kleur wel op voorraad heeft. Als de dataverbinding wegvalt, is dit niet meer mogelijk, wat direct invloed heeft op onze bedrijfsvoering. Wij zijn een zeer dynamische organisatie en monitoren in real-time alles wat er gebeurd in onze Megastores, zodat we direct in kunnen spelen op veranderingen en potentiële problemen.”

Rol van mobiel

Ook mobiel speelt een grote rol bij de meubelgigant, voor zowel de mensen op het hoofdkantoor als voor de rayonmanagers en het winkelpersoneel. De communicatie tussen de filialen en het management onderling verloopt tegenwoordig vrijwel altijd via mobiel. ook is het datagebruik in de afgelopen jaren verdubbeld. Leemans zag langzaam een verschuiving in het gebruik van spraak en data: “Voorheen lag de nadruk bij onze abonnementssamenstelling op spraak en sms, maar inmiddels wordt er mobiel aanzienlijk meer data verbruikt door diverse mobiele applicaties die medewerkers ter beschikking staan om hun werk optimaal te kunnen doen. Spraak en sms spelen bij ons tegenwoordig in de abonnementssamenstelling een ondergeschikte rol.”

‘Tele2 was de enige aanbieder die voldeed aan onze eisen. Door flexibel te zijn en met ons mee te denken, kwamen ze met het beste voorstel tegen een scherpe prijs.”

Heeft u ook interesse?

Neem contact op
Een nieuwe telecompartner

Toen onlangs de raamovereenkomst met Tele2 afliep keek Seats and Sofas opnieuw welke aanbieder het beste bij hen past. Meer bandbreedte, grotere mobiele databundels en een bredere dienstverlening tegen lagere kosten waren de belangrijkste eisen die het bedrijf stelde. Ook wilde Seats and Sofas niet opnieuw hoeven investeren. Tele2 kwam opnieuw als beste uit de bus voor zowel data, vast en mobiel. “Tele2 was de enige aanbieder die voldeed aan alle gestelde eisen. Door flexibel te zijn en met ons mee te denken, kwamen ze met het beste voorstel tegen een scherpe prijs,” legt Leemans uit.

Flexibiliteit kent geen grenzen

Seats and Sofas vertrouwt niet alleen op Tele2 vanwege de bestaande dataverbindingen, maar rekent ook op hen wanneer er nieuwe filialen worden geopend. Leemans licht toe: “Wanneer wij een nieuw filiaal openen, hebben we meestal 4 tot 6 weken de tijd om de ICT en telecom te regelen. Omdat er meerdere partijen betrokken zijn bij de aansluiting van met name de telecom, is dit qua planning altijd een puzzel. Snelheid van levering is hierbij een kritiek punt. Toch lukt het Tele2 dankzij hun flexibiliteit en aanpassingsvermogen iedere keer weer om op tijd te leveren. En dat is voor een sales gedreven organisatie als de onze cruciaal.”

Tele2 onderscheidt zich door de mensen

“De communicatie met Tele2 verloopt prettig, mede dankzij het persoonlijke contact met de accountmanager en andere mensen binnen de organisatie.” Leemans besluit: “Wat ik heel belangrijk vind, is dat ik – indien nodig – contact op kan nemen op meerdere niveaus binnen Tele2. En dat er naar me geluisterd wordt, ook bij bedrijfskritische storingen die een sterkere aanpak nodig hebben. Tele2 speelt echt in op de behoefte van ons als klant. Zij kunnen dat als geen ander en hierin onderscheidt het bedrijf zich van andere aanbieders.”

Onze zakelijke referenten

Opscheppen over Tele2 mogen onze klanten doen. Bent u benieuwd naar de redenen waarom andere bedrijven voor de Tele2 oplossingen hebben gekozen en waarom die oplossing voor hen zo goed is?

Lees hier meer
hp-referenten-2015