GGD
GHOR

Koepelorganisatie verbetert bereikbaarheid en productiviteit met geïntegreerde vaste en mobiele telefonie van Tele2

ggd-ghor

Het mobiele 4G-netwerk van Tele2 als basis voor Het Nieuwe Werken bij GGD GHOR Nederland

GGD GHOR Nederland is de koepelorganisatie van 25 GGD’en en de GHOR-bureaus. GGD staat voor Gemeentelijke of Gemeenschappelijke Gezondheidsdienst en GHOR voor de Geneeskundige Hulpverleningsorganisatie in de Regio. De belangrijkste taak als landelijke vereniging bestaat uit het collectief behartigen van de belangen van haar leden – de directeuren publieke gezondheid en de regionale GGD’en en GHOR- bureaus – richting politiek, (lokale) overheden, samenwerkingspartners, media en publiek. Het verbinden van GGD’en en GHOR-bureaus en het stimuleren van samenwerking en kennisuitwisseling staan centraal binnen de activiteiten van de vereniging. Uitstekende communicatie en optimale bereikbaarheid zijn daarbij cruciaal.
Het belang van bereikbaarheid bij GGD Ghor

Vanuit het kantoor van GGD GHOR Nederland in Utrecht worden de 25 GGD’en en de GHOR-bureaus ondersteund. De 83 medewerkers van de organisatie zetten zich iedere dag in op het gebied van jeugd, het sociaal domein en veiligheid. Bij calamiteiten binnen deze maatschappelijke domeinen speelt de vereniging een belangrijke en adviserende rol richting politieke partijen, ministeries en gemeentes.

De communicatie tussen medewerkers van GGD GHOR Nederland en de communicatie tussen GGD GHOR Nederland en de stakeholders is van wezenlijk belang om de verbindende, aansturende en adviserende taken in goede banen te leiden. Jarenlang regelde de vereniging de bereikbaarheid via vaste telefoniediensten van Tele2 en mobiele abonnementen van andere leveranciers.

Invoering Het Nieuwe Werken vraagt om vernieuwing van vaste en mobiele communicatie

De verhuizing naar het nieuwe hoofdkantoor in Utrecht was voor de ICT-afdeling van GGD GHOR Nederland de aanleiding om de vaste en mobiele communicatie onder de loep te nemen. De telefooncentrale die op de oude locatie stond, was inmiddels afgeschreven. Dit bood ruimte om te gaan kijken naar een nieuwe invulling van de vaste telefonie. Ron de Grood, adviseur ICT bij GGD GHOR Nederland, licht toe: “Op het nieuwe kantoor wilden we Het Nieuwe Werken invoeren. Dus was het belangrijk voor ons dat medewerkers via flexibele werkplekken, op locatie en van huis uit goed bereikbaar konden zijn. Daarom waren we ook zeker op zoek naar een leverancier die zowel vast als mobiel levert.”

Eerder had iedere medewerker van GGD GHOR Nederland een eigen werkplek met een vast toestel. Alleen projectmedewerkers en adviseurs, die veel op locatie werken, waren ook mobiel te bereiken. Doordat de mobiele en vaste telefonie gescheiden waren, was het lastig om de bereikbaarheid van deze groep werknemers en thuiswerkers goed te regelen.

Geïntegreerde vast-mobiel oplossing voor een scherpe prijs

De Grood en zijn team evalueerden de voorstellen van drie marktpartijen. “Met een kwalitatieve, vast-mobiel oplossing en een scherpe prijs kwam Tele2 als beste uit de bus. Voor onze vaste telefonie hebben we gekozen voor Hosted Voice van Tele2.  Alle medewerkers nu primair bereikbaar op hun mobiel doordat we de cloud-telefonieoplossing hebben geïntegreerd met de mobiele spraak- en Internetdiensten van Tele2,” zegt De Grood.

Plaatsonafhankelijk werken wordt realiteit

De inzet van de vast-mobiel oplossing van Tele2 valt samen met de invoering van Het Nieuwe Werken bij GGD GHOR Nederland. Alleen de secretariaten beschikken nu nog over een vaste werkplek met een telefoontoestel. Voor de rest van de medewerkers heeft de vereniging flexibele werkplekken ingericht. Door de geïntegreerde oplossing van Tele2 kunnen werknemers inkomende gesprekken op hun vaste en mobiele nummer aannemen op hun smartphones, ongeacht waar ze zich bevinden.

Vertrouwen op het betrouwbare 4G-netwerk van Tele2

Mobiele Internetverbindingen zijn belangrijker dan ooit door de invoering van Het Nieuwe Werken en toepassingen zoals Microsoft Lync. Voor optimale communicatie tussen medewerkers en met stakeholders vertrouwt GGD GHOR Nederland op het eigen mobiele 4G-netwerk van Tele2. “Tele2 timmert hard aan de weg als het gaat om mobiele telefonie. Ze zijn heel ambitieus. De kwaliteit van het nieuwe 4G netwerk van Tele2 was een belangrijke voorwaarde voor onze keus. En mocht het betrouwbare en gloednieuwe Tele2 netwerk om wat voor reden dan ook uitvallen, dan is het fijn dat het netwerk van een andere provider automatisch wordt ingezet als back-up. Zo blijven onze medewerkers optimaal bereikbaar en kunnen we rekenen op een beschikbaarheid van 99,9999%,” voegt De Grood daaraan toe.

Tele2 is een proactieve en klantvriendelijke organisatie

De Grood is zeer te spreken over Tele2 als organisatie: “Tijdens de implementatie en andere projecten houden ze ons proactief op de hoogte van voortgang. Het is prettig dat we niet continu zelf aan de bel hoeven te trekken voor status updates. Tele2 luistert goed naar onze wensen, stelt daarbij ons als klant centraal en leveren wat ze beloven. Wat ons betreft een partner waar we nog lang mee samen willen werken.”

“Door het samenbrengen van onze mobiele en vaste telefonie bij Tele2, kan iedereen bij ons nu overal werken zonder dat dit ten koste gaat van hun bereikbaarheid. Medewerkers zijn zo productiever, ze kunnen flexibeler werken en zijn optimaal bereikbaar,” vertelt De Grood.”

Heeft u ook interesse?

Neem contact op
Onze zakelijke referenten

Opscheppen over Tele2 mogen onze klanten doen. Bent u benieuwd naar de redenen waarom andere bedrijven voor de Tele2 oplossingen hebben gekozen en waarom die oplossing voor hen zo goed is?

Lees hier meer
hp-referenten-2016