TELE2 &
Dental Union

Dentale groothandel vereenvoudigt beheer van vaste en mobiele telefonie met Hosted Voice en het mobiele netwerk van Tele2.

dental-union-img

30% minder telefoniekosten voor Dental Union door overstap naar vast-mobiel oplossing van Tele2

Sinds 1930 vertrouwen tandartspraktijken en tandtechnische laboratoria op de materialen en installatie-expertise van Dental Union. Deze dentale groothandel biedt aan ruim 10.000 klanten in Nederland uiteenlopende tandheelkundige oplossingen, variërend van materialen en apparatuur tot het volledig inrichten van praktijken en laboratoria. De kwaliteit van de communicatie tussen haar medewerkers en de optimale bereikbaarheid voor klanten zijn belangrijke factoren binnen het succes van de specialistische groothandel.

Vanuit de twee vestigingen in Nieuwegein en Groningen zetten ruim 90 medewerkers van Dental Union zich in om tandheelkundige en tandtechnische specialisten te helpen bij hun dagelijks werk. De organisatie bestaat uit vier afdelingen: tandheelkunde, tandtechniek, installatie en technische dienst. Iedere afdeling beschikt over een combinatie van binnen- en buitendienstmedewerkers. Jarenlang werd de bereikbaarheid van Dental Union geregeld via fysieke telefooncentrales op beide locaties. Technische en commerciële buitendienstmedewerkers waren bereikbaar op hun mobiele telefoon of via hun vaste lijn op kantoor.

Kortom, zowel de twee kantoorlocaties als de binnen- en buitendienst waren gescheiden werelden.

“De telefooncentrales moesten apart beheerd worden en er was geen koppeling mogelijk met mobiel. Vooral voor de medewerkers die veel buiten de deur zijn, was de bereikbaarheid een probleem aan het worden. Het was verwarrend voor klanten en medewerkers op kantoor op welk nummer of toestel ze de desbetreffende persoon het beste konden bereiken,” vertelt Nico Groenevelt, systeembeheerder en projectmanager telefonie bij Dental Union, over de zaken waar de organisatie eerder tegenaan liep.

De wens om de telefonie te vernieuwen en te integreren

Groenevelt vervolgt: “We hadden de wens om de telefonie te vernieuwen en te integreren. Enerzijds bracht het behoud van de verouderde telefooncentrales risico’s met zich mee omdat kwalitatieve vervangingsonderdelen steeds lastiger te krijgen waren en de expertise om het onderhoud en beheer zelf te doen afnam. Anderzijds wilden we de communicatie vereenvoudigen door de telefonie van onze twee locaties bij elkaar te brengen en te integreren met mobiel.”

Technisch en functioneel gezien bleek al snel dat Hosted Voice het beste bij de wensen van Dental Union aansloot. Met dit type oplossing kon de groothandel afstand doen van de fysieke telefooncentrales en toch vaste en mobiele telefonie koppelen. Groenevelt en zijn team gingen vervolgens op zoek naar een leverancier met ervaring op het gebied van Hosted Voice, die kwalitatieve connectiviteit kon leveren tegen een scherpe prijs. “Met name de kwaliteit van de vaste spraakverbindingen is bij ons cruciaal. In de concurrerende markt waarin we opereren, kan een dropped call of slechte verbinding betekenen dat een klant overstapt naar een andere partij,” zegt Groenevelt.

Vast-mobiel integratie resulteert in 30% kostenbesparing

Tele2 beschikte over de juiste papieren om een Hosted Voice oplossing te leveren die te integreren is met mobiele telefonie. En dat ook nog eens tegen een scherpe prijs. Dental Union heeft gekozen voor Hosted Voice van Tele2 en Zakelijk Mobiel-abonnementen met het nieuwe 4G-netwerk van Tele2. Door vast en mobiel bij dezelfde leverancier onder te brengen, heeft de dentale groothandel 30% kostenbesparingen gerealiseerd.

Makkelijker in contact komen en blijven met buitendienst medewerkers

Medewerkers kunnen nu de beschikbaarheidsinformatie inzien van toestellen en collega’s die onderweg zijn of op de andere locatie werken. Door deze statusinformatie te combineren met interactive voice response (IVR-) en huntgroup-functies binnen de Hosted Voice oplossing, is de beschikbaarheid van afdelingen en specifieke medewerkers eenvoudig te beheren en te optimaliseren. En doordat buitendienst medewerkers bereikbaar zijn op één nummer, is het voor klanten en collega’s nog makkelijker om in contact te komen en te blijven.

Overzichtelijk en eenvoudig te beheren

Ook is het beheer voor Groenevelt en zijn team een stuk makkelijker en overzichtelijker geworden. “We hebben als IT-afdeling altijd de visie gehad om het beheer zo veel mogelijk zelf te willen doen. Dat is met de vast-mobiel oplossing van Tele2 en bijbehorende beheeromgeving prima in orde. We kunnen nu zelf in de portal van Tele2 de meeste wijzigingen doorvoeren vanuit een centraal punt waardoor we aanzienlijk tijd besparen op het beheer en onderhoud van onze complete telefonieomgeving.”

“We hebben altijd de visie gehad om het beheer zo veel mogelijk zelf te willen doen. Dat is met de vast-mobiel oplossing van Tele2 en bijbehorende beheeromgeving prima in orde.”

Heeft u ook interesse?

Neem contact op

Onze zakelijke referenten

Opscheppen over Tele2 mogen onze klanten doen. Bent u benieuwd naar de redenen waarom andere bedrijven voor de Tele2 oplossingen hebben gekozen en waarom die oplossing voor hen zo goed is?

Lees hier meer

hp-referenten-2015