Klantenservice Mobiel

Vragen over Unlimited bundels


Vanaf nu kunt u onbeperkt bellen, sms’en en internetten met Unlimited bellen en sms’en en Unlimited Data van Tele2. Hieronder vindt u alles wat u wilt weten over deze bundels.

Direct bestellen? Ga dan naar de shop.

Veelgestelde vragen
Is Unlimited Data ook echt onbeperkt?

Ja, dat is binnen Nederland echt onbeperkt en in de EU landen heeft u binnen de bundel 9GB beschikbaar. Om de kwaliteit van het netwerk te kunnen garanderen, vragen we u bij gebruik van meer dan 5GB per dag een sms (‘1GB EXTRA’ naar 1280) te sturen voor extra data. De verbinding wordt tijdelijk verbroken, tot de sms voor extra data ontvangen is, of tot 12 uur ‘s nachts, dan wordt automatisch de verbinding hersteld en heeft u opnieuw 5GB tot uw beschikking. Hier zijn geen extra kosten aan verbonden. Hiermee voorkomen we misbruik, zodat u de best mogelijk internet verbinding behoudt!

Kan ik ook kiezen voor een andere bundelgrootte?

Er zijn zes kleinere databundels. Naast Unlimited Data, kunt u kiezen voor 1GB, 2GB, 5GB, 10GB of 20GB. Mocht u zich later bedenken, dan kunt u altijd nog overstappen naar de Unlimited Data bundel, eenvoudig te regelen in MijnTele2 Zakelijk.

Is Unlimited bellen en sms'en ook echt onbeperkt?

Ja, maar met uitzondering van betaalde informatie- en servicenummers (zoals 090x-nummers). Wat bellen naar zo’n service- of informatienummer kost, verschilt: deze kosten hoort u aan het begin van uw gesprek.

Ik wil liever niet Unlimited bellen en sms'en. Kan ik kiezen voor een andere bundel?

Dat is mogelijk! Binnen zakelijk heeft u de mogelijkheid om te kiezen voor 100 minuten bellen/sms’en in combinatie met een 1GB, 2GB, 5GB, 10GB of 20GB databundel. Na het overschrijden van de bel/sms-bundel gaat u betalen per minuut of sms. Voor abonnementen met Unlimited Data is ook de combinatie met 100 minuten bellen/sms’en beschikbaar.

Ik heb al een abonnement bij Tele2, kan ik overstappen naar Unlimited?

Ja, u kunt waarschijnlijk overstappen naar Unlimited, wanneer u uw abonnement heeft afgesloten na 11 november 2015. Check dit bij uw Accountmanager of neem contact op met 0800-1242.

Wat gebeurt er als mijn 500MB, 1GB, 2GB, 5GB, 10GB of 20GB internetbundel op is?

We houden niet van verrassingen. Daarom krijgt u op 80% verbruik van uw 1GB, 2GB, 5GB, 10GB of 20GB internetbundel van ons een sms notificatie. U krijgt ook een notificatie als u uw bundel helemaal verbruikt heeft. Daarna wordt de snelheid afgeknepen. Wilt u weer op normale snelheid internetten? Bestel dan via sms eenmalig een extra Internetbundel. De prijzen staan in de sms die u krijgt als uw internetbundel op is. Kijk voor de tarieven van de Extra Internetbundels op onze tarievenpagina.

Kan ik Unlimited ook in het buitenland gebruiken?

Uw bel/sms- én databundel zijn vanaf 8 juni 2017 geldig in de hele EU plus Liechtenstein, Noorwegen, IJsland en Zwitserland. Dit geldt voor alle bestaande en nieuwe abonnementen van Tele2. Als u een databundel van 10GB of groter hebt, dan kunt u per maand 9GB aan data in het buitenland gebruiken. Passeert u deze limiet, dan gaat u bijbetalen (€ 0,006 per MB).

Gaat bellen naar het buitenland ook vanuit de bundel?

Ja, bellen en sms’en naar de EU of VS gaat sinds 17 mei 2017 vanuit uw bundel. Kijk voor de tarieven van bellen/sms’en naar andere landen dan EU of VS op onze tarievenpagina.

Ik heb een Unlimited Bel/SMS bundel. Kan ik daarmee onbeperkt bellen en sms’en in de EU?

Ja, dat is echt onbeperkt mits u gebruik redelijk is (zie hiervoor onze Fair Use Policy die geldig is in Nederland en de EU). Er bestaat geen expliciete Bel/SMS limiet in de EU. Wel brengen we extra kosten in rekening voor bellen van en naar landen buiten de EU en betaalde servicenummers (bv. 090x-nummers).