Klantenservice Mobiel

Simkaart geblokkeerd


Is uw simkaart geblokkeerd? Dan kunt u de blokkade opheffen met uw pin- en/of pukcode. Bent u uw telefoon kwijtgeraakt of is uw toestel gestolen? Blokkeer dan zelf zo snel mogelijk uw simkaart via MijnTele2 Zakelijk.

De pincode beveiligt uw simkaart tegen gebruik door vreemden. De code is niet gekoppeld aan uw toestel. Uw toestel vraagt om de pincode als u deze aanzet. Als u drie keer een verkeerde pincode intoetst, blokkeert de simkaart automatisch. Om de simkaart dan te deblokkeren, heeft u weer een andere code nodig: de pukcode.

Pukcode

De pukcode staat op de kaart waarin u uw simkaart heeft ontvangen. Zie de afbeelding hiernaast.

Heeft u deze kaart niet meer? De pukcode staat ook in MijnTele2 Zakelijk:

  1. Klik bovenin op Diensten
  2. Ga naar tabblad Mobiel
  3. Klik op uw telefoonnummer
  4. Klik op het plusje achter Gegevens
Simkaart kwijt of gestolen

Is uw telefoon gestolen of bent u hem verloren? Blokkeer dan zo snel mogelijk uw simkaart. Dit doet u gemakkelijk zelf. Maar let op! Wanneer u de simkaart vrijwillig blokkeert, is het niet mogelijk deze weer te deblokkeren.

Blokkeren doet u in MijnTele2 Zakelijk:

  1. Klik bovenin op Diensten
  2. Ga naar tabblad Mobiel
  3. Klik op uw telefoonnummer
  4. Klik onderaan op Mobiele Instellingen
  5. Ga onder Blokkeren naar Simkaart blokkeren (in geval van verloren of gestolen)
  6. Kies Ja