Klantenservice Mobiel

Overstappen naar Tele2 met nummerbehoud


Wilt u overstappen naar Tele2 maar wel uw huidige mobiele nummer behouden? Kies dan voor nummerbehoud en Tele2 regelt het voor u. Zonder kosten! Wij zeggen uw huidige abonnement op, daar hoeft u zelf niets voor te doen. U vraagt nummerbehoud aan tijdens de aanschaf van uw abonnement, binnen de laatste 4 maanden van uw huidige contract.
Hoe nummerbehoud werkt

1. Nummerbehoud aanvragen
U vraagt nummerbehoud aan bij uw bestelling. Dit is mogelijk binnen de laatste vier maanden van uw huidige contract. U kunt zelf een gewenste overstapdatum kiezen. Let op, uw huidige provider heeft ongeveer een maand nodig om de overstap te faciliteren. Indien u een zakelijk abonnement heeft bij uw huidige provider, dan hebben wij uw huidige klantnummer nodig. Heeft u op dit moment een consumenten abonnement, dan ontvangt u een sms waarin wij u vragen om een code terug te sturen.

2. Nummerbehoud verwerken
Vervolgens vragen wij nummerbehoud aan bij uw huidige provider. Uw huidige provider doet een validatiecheck om te controleren of de gegevens correct zijn en of het contract (bijna) verlopen is. Dit duurt ongeveer twee werkdagen. Indien de aanvraag wordt afgekeurd door uw huidige provider, kunt u de reden hiervoor in Mijn Tele2 Zakelijk inzien. In het geval van afkeuring zullen wij per e-mail contact met u opnemen omtrent een nieuwe overstap in te plannen.

3. Levering van uw simkaart en/of toestel
Nadat wij akkoord hebben gekregen voor nummerbehoud, sturen wij de simkaart en/of toestel naar u op. De status van deze levering kunt u volgen via Mijn Tele2 Zakelijk. Ook ontvangt u updates per e-mail op het door u opgegeven e-mailadres. De overstapdatum naar Tele2 wordt ingepland nadat u uw bestelling heeft ontvangen. U ontvangt hierover bericht per sms. Na voltooiing van de nummerovername wordt uw simkaart pas geactiveerd.

4. Overzetting nummer naar Tele2
Vijf dagen voordat uw nummer overgaat naar Tele2 ontvangt u een herinnering per sms. Zorg ervoor dat u alle contactgegevens van de simkaart kopieert naar uw (nieuwe) toestel en dat u uw voicemailberichten afluistert aangezien deze na de overgang naar Tele2 niet meer beschikbaar zijn.
Een dag voor de nummerovername ontvangt u nogmaals een herinnering per sms met het tijdstip waarop uw nummer overgaat. Op het moment van de nummerovername verliest u netwerkverbinding op uw oude simkaart. Vervang nu de oude simkaart door uw nieuwe Tele2 simkaart. U ontvangt instructies in een welkomstbericht. Uw abonnement is nu geactiveerd!

Heeft u uw abonnement besteld bij GSMWEB, Belsimpel of een van onze andere business partners? Dan kunnen sommige zaken afwijken. Neem in dat geval contact op met uw partner voor aanvullende informatie.

Veelgestelde vragen
Waarom heeft mijn huidige mobiele provider mijn aanvraag tot nummerbehoud afgekeurd?

U wilt misschien te vroeg in uw huidige contract overstappen met nummerbehoud. Dit kunt u pas aanvragen in de laatste 4 maanden van uw contract.

Het kan ook zijn dat uw huidige provider een verkeerd klantnummer of telefoonnummer heeft doorgekregen. Wij of onze partner PortingXS nemen in dit geval contact met u op voor de juiste gegevens. Zodra de juiste gegevens binnen zijn, wordt uw aanvraag opnieuw ingediend. Er geldt nog steeds een opzegtermijn van 1 maand en die gaat dan opnieuw in. Dit kan dus leiden tot een nieuwe datum van overzetten.

Waar vind ik de datum waarop mijn telefoonnummer wordt overgezet?

In MijnTele2 Zakelijk. Klik daar in de bovenste menubalk op Dashboard en dan op Bestellingen. Hier ziet u een overzicht van al uw bestellingen. Klik op uw bestelling om de geplande datum te zien.

Waarom wordt mijn telefoonnummer later overgezet dan ik heb gevraagd?

Waarschijnlijk heeft u te laat doorgegeven dat u uw nummer wilt behouden. Als u bijvoorbeeld op 15 januari aan ons doorgeeft dat u 31 januari (de datum dat uw contract afloopt) uw telefoonnummer wilt laten overzetten, dan kunnen wij uw aanvraag niet op tijd indienen. Wij moeten ons namelijk houden aan de opzegtermijn van 1 maand.

Als wij uw aanvraag tot nummerbehoud bijvoorbeeld 15 januari doorgeven, dan zet uw huidige provider uw telefoonnummer pas 15 februari over.

Waarom is de datum dat mijn nummer wordt overgezet anders dan ik heb gevraagd?

Als u bijvoorbeeld aangaf dat u 31 januari uw telefoonnummer wilt laten overzetten, terwijl uw huidige contract nog tot 31 maart loopt, dan doet uw huidige provider dit pas op 31 maart.

Kan het overzetten van mijn telefoonnummer gebeuren, als ik nog geen simkaart heb gekregen?

Nee. Is uw simkaart 2 dagen vóór de afgesproken datum van overzetten nog niet geleverd? Dan wordt het overzetten van uw telefoonnummer automatisch 2 weken uitgesteld.

Ik heb al een contract bij Tele2 en ik sluit een nieuw contract af. Kan ik mijn nummer behouden?

Ja, maar alleen als u uw huidige contract verlengt. Niet bij een nieuwe aansluiting.

Ik wil overstappen van een Tele2 consumenten naar een zakelijk abonnement. Kan ik dan ook mijn nummer behouden?

Helaas, nummerbehoud is dan niet mogelijk.

Ik heb mijn contract opgezegd. Welke porteerdatum moet ik aanhouden?

Vraag dit aan uw huidige provider. Dit hangt namelijk af van de met u gemaakte afspraken.

Ik heb mijn huidige contract opgezegd, maar wil mijn nummer meenemen naar Tele2. Hoe doe ik dat?

Geef dan bij uw bestelling aan dat u uw nummer wilt behouden. Wij dienen daarna het verzoek in bij uw huidige provider. Let wel op dat u dit op tijd doet: minstens 1 maand vóór de einddatum van uw huidige contract. Anders loopt u het risico dat uw nummer wordt afgesloten of dat uw huidige contract automatisch wordt verlengd. Dit hangt af van de afspraken met uw huidige aanbieder.

Geef uw verzoek ook niet te vroeg door: maximaal 4 maanden vóór de einddatum van uw huidige contract. Wij kunnen het verzoek tot nummerbehoud namelijk niet eerder indienen bij uw huidige provider.