Klantenservice Mobiel

Overstappen naar Tele2 met nummerbehoud


U kunt uiteraard overstappen naar Tele2 zonder dat uw telefoonnummer verandert. Dit geeft u aan bij het bestellen van uw abonnement. Wij zeggen dan uw huidige contract op en laten u weten wanneer uw nummer overgaat naar Tele2.

Heeft u uw abonnement besteld bij INTO, Apply of een van onze andere business partners? Dan kunnen sommige zaken afwijken. Neem in dat geval contact op met uw partner voor aanvullende informatie.

De stappen naar nummerbehoud
  1. U vraagt het nummerbehoud aan bij uw bestelling. Doe dit tijdens de laatste 2 maanden van uw huidige contract. Maar niet later dan 1 maand voor het eind van uw contract.
  2. Wij geven het door aan uw huidige aanbieder. Die heeft 2 werkdagen om het nummerbehoud goed te keuren.
  3. Wij leveren na goedkeuring binnen 5 werkdagen uw bestelling.
  4. U krijgt een sms-bericht met de datum en het tijdstip waarop u uw huidige simkaart kunt vervangen door uw nieuwe Tele2 simkaart.
Veelgestelde vragen
Waarom heeft mijn mobiele aanbieder mijn aanvraag tot nummerbehoud afgekeurd?

U wilt misschien te vroeg in uw huidige contract overstappen met nummerbehoud. Dit kunt u pas aanvragen in de laatste 2 maanden van uw contract.

Het kan ook zijn dat uw aanbieder een verkeerd klantnummer of telefoonnummer heeft doorgekregen. Wij of onze partner PortingXS nemen in dit geval contact met u op voor de juiste gegevens. Zodra de juiste gegevens binnen zijn, wordt uw aanvraag opnieuw ingediend. Er geldt nog steeds een opzegtermijn van 1 maand, en die gaat dan opnieuw in. Dit kan dan dus leiden tot een nieuwe datum van overzetten.

Waar vind ik de datum waarop mijn telefoonnummer wordt overgezet?

In MijnTele2 Zakelijk. Klik daar in de bovenste menubalk op Dashboard en dan op Bestellingen. Hier ziet u een overzicht van al uw bestellingen. Klik op uw bestelling om de geplande datum te zien.

Waarom wordt mijn telefoonnummer later overgezet dan ik heb gevraagd?

Waarschijnlijk heeft u te laat doorgegeven dat u uw nummer wilt behouden. Als u bijvoorbeeld op 15 januari aan ons doorgeeft dat u 31 januari (de datum dat uw contract afloopt) uw telefoonnummer wilt laten overzetten, dan kunnen wij uw aanvraag niet op tijd indienen. Wij moeten ons namelijk houden aan de opzegtermijn van 1 maand.

Als wij uw aanvraag tot nummerbehoud bijvoorbeeld 15 januari doorgeven, dan zet uw huidige aanbieder uw telefoonnummer pas 15 februari over.

Waarom is de datum dat mijn nummer wordt overgezet anders dan ik heb gevraagd?

Als u bijvoorbeeld aangaf dat u 31 januari uw telefoonnummer wilt laten overzetten, terwijl uw huidige contract nog tot 31 maart loopt, dan doet uw aanbieder dit pas 31 maart.

Kan het overzetten van mijn telefoonnummer gebeuren, als ik nog geen simkaart heb gekregen?

Nee. Is uw simkaart 2 dagen vóór de afgesproken datum van overzetten nog niet geleverd? Dan wordt het overzetten van uw telefoonnummer automatisch 2 weken uitgesteld.

Ik heb al een contract bij Tele2 en ik sluit een nieuw contract af. Kan ik mijn nummer behouden?

Ja, maar alleen als u uw huidige contract verlengt. Niet bij een nieuwe aansluiting.

Ik wil overstappen van een Tele2 consumenten naar een zakelijk abonnement. Kan ik dan ook mijn nummer behouden?

Helaas, nummerbehoud is dan niet mogelijk.

Ik heb mijn contract opgezegd. Welke porteerdatum moet ik aanhouden?

Vraag dit aan uw huidige aanbieder. Dit hangt namelijk af van de met u gemaakte afspraken.

Ik heb mijn huidige contract opgezegd, maar wil mijn nummer meenemen naar Tele2. Hoe doe ik dat?

Geef dan bij uw bestelling aan dat u uw nummer wilt behouden. Wij dienen daarna het verzoek in bij uw huidige aanbieder. Let wel op dat u dit op tijd doet: minstens 1 maand vóór de einddatum van uw huidige contract. Anders loopt u het risico dat uw nummer wordt afgesloten, of dat uw huidige contract automatisch wordt verlengd. Dit hangt af van de afspraken met uw huidige aanbieder.
Geef uw verzoek ook niet te vroeg door: maximaal 3 maanden vóór de einddatum van uw huidige contract. Wij kunnen het verzoek tot nummerbehoud namelijk niet eerder indienen bij uw huidige aanbieder.