Klantenservice Mobiel

Dataverbruik


Met Zakelijk Mobiel 4G heeft u geen onverwachte kosten. Standaard heeft u een onbeperkt bellen en sms-abonnement, dat u combineert met een internetbundel zonder buitenbundeltarief. We sturen u automatisch een sms-bericht bij 80% en 100% verbruik van uw internetbundel. Na 100% verbruik verlagen we de snelheid naar 64 kbps download- en uploadsnelheid. Bepaalde diensten zijn dan niet meer mogelijk, zoals het streamen van video.
Extra databundel

U kunt voor een vast bedrag bovenop de reguliere internetbundel (of de ingestelde bestedingslimiet) extra data met 4G-snelheid bestellen.

  • Voor 500 MB extra data sms’t u 500 naar 1280 (€4,96)
  • Voor 2000 MB extra data sms’t u 2000 naar 1280 (€8,26)
  • Voor 5000 MB extra data sms’t u 5000 naar 1280 (€12,40)
  • Voor 10000 MB extra data sms’t u 5000 naar 1280 (€16,53)

Bovenstaande bedragen zijn exclusief BTW en de bundel vervalt aan het eind van de maand.

Heeft u een Companybundel? Dan moet u voor een extra databundel contact opnemen met uw Tele2 contactpersoon.

Uw dataverbruik bekijken

U kunt uw dataverbruik in de gaten houden met MijnTele2 Zakelijk:

  1. Klik bovenin op Diensten
  2. Ga naar tabblad Mobiel
  3. Klik op uw telefoonnummer

Onder Bundels en Verbruik ziet u hoeveel data u in de huidige periode heeft verbruikt.

Tarieven

Alle tarieven voor het gebruik van data vindt u in ons tarievenoverzicht Zakelijk.

Tips voor lager dataverbruik
  • Het afspelen van streaming muziek en video’s kost veel data. Daarnaast streamen sommige toestellen video’s en muziek automatisch in hoge kwaliteit, wat extra data kost. Dit kunt u aanpassen in uw toestel.
  • Wist u dat Facebook automatisch video’s in uw tijdlijn afspeelt? Zet deze optie uit, zodat de video’s alleen via wifi automatisch afspelen.
  • Ook WhatsApp downloadt automatisch foto’s, video’s en documenten. Zet deze optie uit, zodat foto’s en video’s alleen gedownload worden als uw telefoon verbonden is met wifi.
  • Sommige apps blijven op de achtergrond data gebruiken, ook al lijkt het alsof ze uitstaan. Zorg dus dat u ze uitschakelt als u ze niet nodig heeft.
  • Updates van uw apps en software verbruiken data. Heeft u een nieuw toestel? Controleer dan de instellingen en gebruik alleen wifi om apps en software te downloaden. Schakel automatische synchronisatie op de achtergrond uit en stel in dat apps geen data op de achtergrond mogen downloaden.
  • Om zeker te weten dat uw toestel geen internet gebruikt kunt u Pakket gegevens of Mobiele gegevens uitzetten. Kijk desnoods in onze Toestelhulp bij Internet, handmatig instellen.