Klantenservice Diensten

Nummerweergave


U kunt zelf instellen of u nummerweergave gebruikt en op welke manier. Hieronder leggen we de 4 opties uit, voor uitgaande en inkomende gesprekken.
Uitgaande gesprekken

Nummerweergave AAN bij uitgaande gesprekken

Met de optie CLIP (Calling Line Identification Presentation) geven wij uw telefoonnummer door aan het toestel waarnaar u belt. Uw nummer verschijnt dus op het eventuele display van dat toestel. De apparatuur van de ontvangende partij moet dan ook CLIP ondersteunen.

Nummerweergave UIT bij uitgaande gesprekken

Met CLIR (Calling Line Identification Restriction) is uw telefoonnummer onzichtbaar op het toestel waarnaar u belt. U kunt dit per gesprek aanpassen. De instellingen verschillen per toestel en kunt u in uw telefooncentrale instellen.

Eén algemeen nummer meesturen
Veel bedrijven willen dat het nummer van het specifieke toestel of de afdeling onzichtbaar is. In plaats daarvan stuurt men liever het algemene telefoonnummer van de organisatie mee. Dit kunt u alleen zelf in uw telefooncentrale instellen.

Veel telefooncentrales kunnen het tonen van het nummer bij uitgaande gesprekken ook permanent blokkeren. Kijk hiervoor ook in de gebruiksaanwijzing van uw telefooncentrale.

Inkomende gesprekken

Nummerweergave AAN bij inkomende gesprekken

COLP (Connected Line identification Presentation) toont het nummer van de ontvangende partij. De beller ziet dan met welk nummer hij daadwerkelijk verbonden is. Dit kan een ander nummer zijn dan hij intoetst. Als mevrouw Janssen haar telefoon heeft doorgeschakeld naar meneer Pieterse: wie naar mevrouw Janssen belt, zal dan het nummer van meneer Pieterse zien.

Nummerweergave UIT bij inkomende gesprekken

COLR (Connected Line identification Restriction) blokkeert de weergave van het nummer van de partij die wordt gebeld. Zo kunt u dus voorkomen dat een beller uw nummer ziet. Die beller ziet Nummer onderdrukt op het eigen toestel.

Instelling wijzigen

Is uw dienst al opgeleverd en wilt u nummerweergave aan- of juist uitzetten? Geef dan een wijziging door met MijnTele2 Zakelijk:

  1. Ga naar MijnTele2 Zakelijk
  2. Klik bovenin op Diensten
  3. Open tabblad TELEFONIE
  4. Klik op uw dienst
  5. Klik onderaan op de knop Wijziging
  6. Kies het soort wijziging uit het menu Selecteer soort wijziging*
  7. Zet eventueel de knop naast Houd me op de hoogte op JA
  8. Vul eventuele extra informatie in en klik op Verzenden

Per gesprek bepalen
U kunt ook per (uitgaand) gesprek bepalen wat u wilt. Door eerst *31* te toetsen, en vervolgens het telefoonnummer, blokkeert u uw telefoonnummer voor de ontvanger.