Tele2 Zakelijk en T-Mobile Ondernemen
bundelen de krachten

Fusie Tele2 en T-Mobile
Begin dit jaar zijn T-Mobile en Tele2 in Nederland officieel samengegaan. We bundelen onze krachten en brengen het beste van twee werelden samen; waar T-Mobile een sterke achtergrond heeft in mobiel, is Tele2 juist groot geworden met vaste communicatiediensten. De integratie van beide bedrijven krijgt steeds meer vorm; zo bestellen nieuwe klanten sinds augustus zakelijk mobiel bij T-Mobile Ondernemen. De komende tijd gaan we meer en meer als één organisatie naar buiten treden, bijvoorbeeld met onze e-mailadressen.

Een volgende stap in de integratie van T-Mobile en Tele2 is een versimpeling van onze juridische structuur. Vanaf 7 januari 2020 zullen T-Mobile Netherlands B.V. en Tele2 Nederland B.V. samen verdergaan als een entiteit onder de naam T-Mobile Netherlands B.V. Door de fusie van deze juridische entiteiten kunnen we nu onze diensten als integraal productportfolio in Nederland aanbieden. Deze juridische fusie heeft geen impact op het voortbestaan van het merk Tele2.

Nieuwe mogelijkheden
Met het samengaan van T-Mobile Ondernemen en Tele2 Zakelijk brengen we het beste van twee werelden samen. We combineren twee mobiele netwerken en zullen als eerste provider 5G aanbieden. Daarnaast helpen we zakelijk Nederland verder vooruit door de uitrol van glasvezel en zorgen wij ervoor dat iedereen toegang krijgt tot snel internet. Ook in afgelegen gebieden. We geloven in contractvrijheid en om innovatie te stimuleren, bieden wij ondernemers tot 2025 kosteloos toegang tot ons Internet-of-Things-netwerk.

De voordelen van T-Mobile

T-Mobile heeft het meest bekroonde netwerk
Ons mobiele netwerk komt opnieuw als beste uit de test van de onafhankelijke test autoriteit P3. Daarnaast hebben wij volgens Ookla, het bedrijf achter speedtest.net, ook nog eens het snelste mobiele netwerk van Nederland.

T-Mobile heeft internationale 4G roaming
In het buitenland kun je net zo snel internetten als in Nederland;
Roam Like at Home, uit je eigen bundel. In steeds meer landen kun je gebruikmaken
van 4G en anders maak je automatisch gebruik van het -wel iets langzamere- lokale 2G- of 3G-netwerk.

Bij T-Mobile heb je een handige zakelijke app
Met de My-T-Mobile app heb je altijd en overal toegang tot je belangrijkste gegevens. De app is beschikbaar voor alle klanten en altijd gratis, of je nu in Nederland of in het buitenland bent. Het gebruik van de T-Mobile app kost namelijk geen data.

Bij T-Mobile is de klantenservice langer open
De zakelijke klantenservice
van T-Mobile is 7 dagen in de week open en de medewerkers zijn op werkdagen tot 23:00 uur bereikbaar.

Of kom even langs in een van onze shops
Wist je dat zakelijke klanten terecht kunnen bij meer dan 100
T-Mobile Shops in heel Nederland? Klik hier om te zoeken naar een
T-Mobile Shop bij jou in de buurt.

Veelgestelde vragen

Algemene vragen
Stopt Tele2 ook met de verkoop van mobiel op de consumentenmarkt?

Nee, op de consumentenmarkt zet Tele2 haar dienstverlening voort. Particuliere klanten van Tele2 kunnen hun mobiele diensten en toestellen online bestellen in de webshop of bij de resellers van Tele2. Het merk Tele2 blijft bestaan.

Wanneer stopt Tele2 Zakelijk met de verkoop van mobiel?

Op 1 augustus 2019 stopt Tele2 Zakelijk met de verkoop van mobiele diensten. Voor de bestaande mobiele klanten van Tele2 Zakelijk verandert er niets. Maar nieuwe klanten sluiten zakelijke mobiele abonnementen vanaf 1 augustus af bij T-Mobile Ondernemen.

Wil je extra Sim of Data Only abonnementen naast je bestaande Tele2 Zakelijk abonnementen? Dan kan je gewoon nog bij Tele2 terecht. Voor al die zaken bel je even met onze collega’s op 0800-1242. Wil je meteen met al je abonnementen overstappen naar T-Mobile Ondernemen? Neem dan even contact op met je accountmanager.

Stopt de verkoop van Zakelijk Mobiel aan huidige klanten ook?

Nee, huidige klanten kunnen onverminderd bij ons terecht. Wil je extra Sim of Data Only abonnementen naast je bestaande Tele2 Zakelijk abonnementen? Dan kan je gewoon nog bij Tele2 terecht. Voor al die zaken bel je even met onze collega’s op 0800-1242. Wil je meteen met al je abonnementen overstappen naar T-Mobile Ondernemen? Neem dan even contact op met je accountmanager.

Stopt Tele2 Zakelijk ook met de verkoop van vaste en vast-mobiele oplossingen?

Nee, vaste en vast-mobiele diensten zijn nog beschikbaar via Tele2 Zakelijk.

Waarom stopt Tele2 Zakelijk met de verkoop van mobiel?

Tele2 Zakelijk en T-Mobile Ondernemen bundelen de krachten en voegen het beste van twee netwerken samen. T-Mobile Ondernemen beschikt over een hoogwaardig mobiel netwerk, dat jaar op jaar wordt uitgeroepen tot het beste mobiele netwerk van Nederland, zelfs van de wereld. Wij willen onze klanten verzekeren van de beste mobiele ervaring. Als provider maakt T-Mobile Ondernemen het leven van klanten eenvoudiger, beter en sneller. Wij beperken zakelijk Nederland niet door het aanbieden van ingewikkelde bundels of met hoge bedragen voor lage bandbreedtes, wij zijn dan ook de enige provider in Nederland die op dit moment een unlimited dienst biedt. En dat blijven we doen.

Brengt Tele2 Zakelijk in augustus al haar diensten onder bij T-Mobile Ondernemen?

Nee, vaste en vast-mobiele diensten voor de zakelijke markt zijn beschikbaar via Tele2 Zakelijk. Het gaat alleen om zakelijke mobiele telefonie. Vanaf 1 augustus sluit je nieuwe mobiele abonnementen af bij T-Mobile Ondernemen.

Kan ik nog wel toestellen bestellen bij mijn lopende abonnementen?

Nee, vanaf 1 augustus kunnen klanten geen toestellen meer kopen bij abonnementen van Tele2 Zakelijk.

Vragen over de juridische fusie
Houdt het Tele2 Zakelijk merk op te bestaan?

Nee, deze stap in de integratie van T-Mobile en Tele2 betreft een versimpeling van de juridische structuur van de bedrijven. Vanaf 7 januari 2020 zullen T-Mobile Netherlands B.V. en Tele2 Nederland B.V. samen verdergaan als een entiteit onder de naam T-Mobile Netherlands B.V. Het merk Tele2 blijft bestaan.

Wat gebeurt er?

Vanaf 7 januari 2020 zullen T-Mobile Netherlands B.V. en Tele2 Nederland B.V. juridisch samengevoegd worden tot een bedrijf en verder gaan onder de naam T-Mobile Netherlands B.V. Tele2 wordt een handelsnaam van T-Mobile Netherlands B.V.

Wat is een juridische fusie?

Een juridische fusie is de samenvoeging van 2 bedrijven tot 1 bedrijf. Bij een juridische fusie gaan alle rechten en verplichtingen van de verdwijnende B.V. automatisch over naar de nieuwe B.V. die vervolgens alles ongewijzigd voortzet. Een juridische fusie wordt door een notaris vastgelegd. Door de fusie heb je voortaan dus een contract met T-Mobile Netherlands B.V. Waar bijvoorbeeld in je algemene voorwaarden Tele2 Nederland B.V. staat mag je daar nu T-Mobile Netherlands B.V. lezen.

Waarom worden T-Mobile en Tele2 samengevoegd?

Op 2 januari 2019 is Tele2 onderdeel van T-Mobile geworden en sindsdien zijn we hard bezig om onze bedrijven, netwerken en systemen te integreren. Een volgende stap in de integratie van T-Mobile en Tele2 is een versimpeling van onze juridische structuur.

Wat betekent deze juridische fusie voor mij?

Voor jou als Tele2 klant heeft de samenvoeging verder geen directe gevolgen, je contract voor bellen, sms’en en data en alle bijbehorende afspraken blijven ongewijzigd van kracht en worden voortgezet door T-Mobile Netherlands B.V. Op facturen van Tele2 zie je vanaf 7 januari 2020 T-Mobile Netherlands B.V staan. Het bankrekeningnummer waarvan wij maandelijks je factuur incasseren en waarop jij je factuur kan voldoen blijven ongewijzigd. Het bankrekeningnummer staat per 7 januari 2020 op naam van T-Mobile Netherlands B.V., maar op je bankafschrift blijft Tele2 staan als incassant.

Wat gebeurt er met het KvK nummer en het BTW nummer van Tele2?

Het KvK nummer en BTW nummer aan veranderen. Deze gegevens staan hieronder. Wij verzoeken je vriendelijk om dit in je administratie aan te passen:

T-Mobile Netherlands B.V.
KvK nummer Den Haag 33265679
BTW nummer NL 8226.32.470.B.01
Kan ik mijn contract opzeggen?

Nee, deze wijziging is een zogenaamde neutrale wijziging en vormt geen geldige reden om je contract vroegtijdig en kosteloos op te mogen zeggen.

Verdwijnt het merk Tele2?

Nee, het merk Tele2 blijft in Nederland gewoon bestaan en is met ingang van 7 januari 2020 een handelsnaam van T-Mobile.

Wat gebeurt er met mijn contacten en de communicatie kanalen vanuit Tele2?

Voor jou als Tele2 klant heeft de samenvoeging verder geen directe gevolgen, je contacten en communicatiekanalen vanuit Tele2 blijven ongewijzigd van kracht en worden voortgezet door T-Mobile Netherlands B.V. Als dit in de toekomst wijzigt, krijg je daar persoonlijk bericht over.

Blijf ik een Tele2 factuur krijgen?

Voor alle diensten die je afneemt bij Tele2 blijf je een factuur ontvangen van Tele2, een handelsnaam van T-Mobile Netherlands B.V.

Kan ik mijn mobiel abonnement overzetten van Tele2 naar T-Mobile?

Wil je meteen met al je abonnementen overstappen naar T-Mobile Ondernemen? Neem dan even contact op met je accountmanager.

Vragen van bestaande klanten
Ik ben al klant. Kan ik mijn zakelijke mobiele abonnement blijven gebruiken?

Ja, dat kan. Als dit in de toekomst wijzigt, krijg je daar persoonlijk bericht over.

Krijg ik nu een factuur van T-Mobile Ondernemen?

Nee, ben je al klant van Tele2 Zakelijk. Dan blijf je klant van Tele2 Zakelijk en ontvang je facturen van Tele2 Zakelijk. Als dit in de toekomst wijzigt, krijg je daar persoonlijk bericht over.

Wat gebeurt er met mijn contract(en), behoud ik bijvoorbeeld dezelfde mobiele bundels?

Ja, je huidige contract loopt gewoon door. Als dit in de toekomst iets wijzigt, krijg je daar vooraf persoonlijk bericht over.

Kan ik gebruik blijven maken van de klantenservice van Tele2?

Ja hoor, je kunt gewoon nog steeds terecht bij de klantenservice van Tele2 Zakelijk voor al je vragen en service (020-750 1611). Dat geldt voor alle producten en diensten die je bij Tele2 Zakelijk afneemt. Ook blijven MijnTele2 Zakelijk en de Hosted Voice app gewoon werken.

Met vragen over de dienstverlening van T-Mobile Ondernemen verwijzen we je naar de klantenservice van T-Mobile (0800-7112).

Kan ik gebruik blijven maken van MijnTele2 Zakelijk?

Ja hoor, je kunt gewoon nog steeds terecht op MijnTele2 Zakelijk. Dat geldt voor vrijwel alle producten en diensten die je bij Tele2 Zakelijk afneemt.

Wat gebeurt er met mijn telefoonnummer?

Je telefoonnummer vast/mobiel blijft hetzelfde.

Heb ik een andere simkaart nodig?

Je huidige contract loopt gewoon door. Als er in de in de toekomst iets wijzigt, krijg je daar persoonlijk bericht over.

Wat gebeurt er met mijn voicemailberichten?

Niets, deze blijven bestaan.

Kan ik als klant van Tele2 Zakelijk gebruikmaken van gratis onderling bellen en MB’s delen met andere klanten van T-Mobile?

Nee helaas, mobiele klanten van Tele2 Zakelijke en T-Mobile ondernemen zitten op verschillende mobiele netwerken. Je huidige contract en de algemene voorwaarden die daaraan zijn gekoppeld, lopen gewoon door.

Ik heb een zakelijk abonnement van Tele2 via mijn business partner. Wat moet ik doen?

Je huidige contract loopt gewoon door. Mocht je er vragen over hebben, dan kan je terecht bij je Tele2 Business Partner.

Vragen over T-Mobile Ondernemen
Wanneer gaat mijn Tele2 Zakelijk abonnement over naar T-Mobile Ondernemen?

Je huidige contract loopt gewoon door. Als dit in de toekomst wijzigt, krijg je daar persoonlijk bericht over.

Kan ik mijn contract gewoon opzeggen nu Tele2 Zakelijk onder T-Mobile Ondernemen wordt ondergebracht?

Nee, want je huidige contract loopt gewoon door. Als dit in de toekomst wijzigt, krijg je daar persoonlijk bericht over.

Hoe zorgt T-Mobile voor een soepele overgang voor klanten?

Je zult de dienstverlening en kwaliteit blijven ervaren zoals je die gewend bent. Ook blijf je genieten van je Tele2 Zakelijk producten, want jouw Tele2 abonnement loopt gewoon door.

Wanneer krijg ik persoonlijk bericht over wat er voor mij verandert?

Klanten behouden nu de producten en diensten van Tele2 Zakelijk. Als er in de in de toekomst iets wijzigt, krijg je daar persoonlijk bericht over. Wil je meteen met al je abonnementen overstappen naar T-Mobile Ondernemen? Neem dan even contact op met je accountmanager.

Vragen over je Tele2 Zakelijk Mobiel abonnement?

Bel 0800-1242 als je:

  • iets wilt wijzigen aan een bestaand abonnement;
  • of als je -zonder aansluitkosten- wilt overstappen naar T-Mobile Ondernemen.

Onze collega’s helpen je graag verder.