Meander Medisch Centrum
verbetert klantbeleving
met Interactieve TV

Director Digital & ICT Vincent van Luling is verantwoordelijk voor de telefonische bereikbaarheid en digitale communicatie

Iedere dag leveren ruim drieduizend medewerkers en tweehonderd medisch specialisten van Meander Medisch Centrum de beste zorg aan de 320.000 inwoners in de regio. Bij de zorginstelling staat de patiënt altijd centraal. Meander Medisch Centrum werkt daarom samen met Tele2 om de zorg en aandacht voor patiënten te blijven verbeteren.

Bereikbaarheid van levensbelang
Telefonische bereikbaarheid en digitale communicatie spelen bij een zorginstelling als Meander Medisch Centrum een zeer kritieke rol. Telefonie en internet worden door de instelling immers als levensaders gezien. Om een optimale zorg en ‘klantervaring’ te bieden, is continu contact tussen zorgverleners noodzakelijk. Tussen de interne afdelingen, maar ook met huisartsen, zorgverzekeraars en verpleeg-en verzorgingstehuizen. Meander moet 24/7 bereikbaar zijn voor patiënten en hulpdiensten. Een betrouwbare communicatie-infrastructuur is dus een must.

Klantbeleving verbeteren
Omdat de klantbeleving steeds belangrijker wordt in de zorg keek Meander eveneens naar mogelijkheden om een nieuwe interactieve tv-dienst aan te bieden. Deze moest wel aan een paar belangrijke randvoorwaarden voldoen; zo moest de nieuwe oplossing ook gebruikt kunnen worden op tablets. Investeringen moesten zo laag mogelijk blijven en de kosten direct door te berekenen zijn aan patiënten. Dit om de administratieve last te minimaliseren.

Meander vergeleek oplossingen van een aantal verschillende marktpartijen. Tele2 kwam als winnaar uit de bus met een oplossing die volledig aansloot op de wensen van de zorginstelling.

Klant centraal
Vincent Van Luling is zeer te spreken over de manier waarop Tele2 heeft meegedacht en Meander als klant centraal stelt.

“We zijn heel erg tevreden met de nieuwe TV-dienst die we samen met Tele2 hebben vormgegeven”

“Tele2 biedt een goede prijs-kwaliteitverhouding, wat betekent dat we kunnen rekenen op een betrouwbare dienstverlening tegen een scherpe prijs. Daarnaast kwam Tele2 samen met Hirschmann met veruit het meest innovatieve en commercieel aantrekkelijk concept. Ze waren daarnaast ook bereid om volledig risico te dragen over het ontwerp en de uitrol van de tv-dienst. Voor patiënten die langer in het ziekenhuis verblijven heeft Tele2 ook een maandelijks tarief in het leven geroepen. Dit hoefden ze contractueel gezien niet te doen, maar ze hebben zich ondernemend opgesteld, hun verantwoordelijkheid genomen en geleverd. En dat is echt waarde toevoegen.”

Patiënten die tv willen kijken krijgen toegang tot ruim dertig tv-zenders en radiostations. Ze kunnen de dienst per dag activeren en betalen daarvoor via een SMS-betaling.

Keuzemenu

Voor mensen die geen eigen mobiel hebben, is per afdeling een mobiel ter beschikking gesteld. Het gebruik is zeer klantvriendelijk en wijst zich vanzelf. Zo toont het tv-scherm een keuzemenu waar uit drie pakketten een selectie gemaakt kan worden, variërend van een dag tot een maand lang televisie kijken & radio luisteren. Vervolgens wordt de keuze geactiveerd door het versturen van een code per sms en is de betaling geregeld.

Luc van de Leijgraaf | Tele2

Advies nodig?
We bellen u in
no time terug

Luc van de Leijgraaf, Account Manager

BEL MIJ TERUG

Nu meer weten? Bel dan 0800-1242