INL Cargo
werkt efficiënter

dankzij VoIP

ICT-coördinator Ruben Lanu van INL Cargo schakelt Tele2 in om kosten te besparen en het beheerportaal te verzelfstandigen

Zo’n drie jaar geleden werd logistiek transportbedrijf INL Cargo opgericht. Intussen telt de Haarlemse onderneming 24 medewerkers en is de hulp van Tele2 ingeschakeld om kosten te besparen én het beheerportaal te verzelfstandigen.

“We zijn als het ware ketenregisseurs, soft asset based. Een eigen wagenpark of vrachtwagens hebben we niet”, vertelt Ruben Lanu. Als ICT-coördinator werpt hij zich op telecom- en ICT-projecten. “We verbinden transporteurs aan de behoefte van onze klanten, maken goede afspraken en spreken scherpe prijzen af.”
Zo voorkomt INL Cargo bijvoorbeeld dat er lege vrachtwagens terug moeten rijden naar het buitenland. “Vanuit Spanje komt er veel fruit naar Nederland. Hier hebben we dan weer een klant die ICT-hardware wil vervoeren. Wij regelen dat dat weer mee kan naar Spanje.”

Integriteit en transparantie
Juist die integriteit en transparantie maakt het bedrijf volgens Lanu sterk. “We zijn goed op de hoogte van wat er precies gebeurt. Zo kunnen onze klanten ons alles vragen en staan we niet met onze mond vol tanden.”

Het bedrijf is de laatste jaren hard gegroeid. Dat was soms best een uit­daging. “Als er om de twee maanden een nieuwe collega bijkomt, moet je goed kijken wat die precies gaat doen. Er komen nieuwe functies bij en bestaande functies worden anders ingericht”, aldus Lanu. Dankzij een duidelijke structuur heeft INL Cargo dat inmiddels onder controle. Maar ruimte voor verandering en verbetering is er altijd.

“Voorheen betaalden we voor het bellen per minuut, nu betalen we standaard een vast laag bedrag per maand”

Hosted voice
“Wij zijn in zee gegaan met Tele2 en gaan over naar hosted voice; het nieuwe digitale bellen. Voorheen betaalden we voor het bellen per minuut, nu betalen we standaard een vast laag bedrag per maand. Een goede stap, want zo besparen we maandelijks ruim
€ 1.100.” Die kostenbesparing komt weer mooi terug in de bedrijfsvisie, waarin eerlijke handel hoog in het vaandel staat. Onderdeel van de filosofie van INL is om ook sterk maatschappelijk betrokken te zijn.

Sneller en efficiënter
Daarnaast is de dienstverlening een stuk sneller en efficiënter, omdat het bedrijf zelf aan de knoppen zit van het telefoniebeheerportaal. “In het weekend worden inkomende gesprekken automatisch door de centrale doorgeschakeld naar twee mobieltjes van collega’s die weekenddienst draaien. We kunnen gemakkelijk zelf aanpassen naar wie in de weekenden moet worden doorgeschakeld. Ik ben enthousiast over het snellere proces en de lagere kosten.”

EfficiËnter WERKEN
ZOALS INL Cargo?

hosted voice

Hosted
Voice

Hosted Voice is uw telefooncentrale – maar dan in de cloud! Combineer heel eenvoudig uw vaste en mobiele telefonie.

KLIK HIER

Mobile 
Connect

Met Mobile Connect laat u vaste én mobiele telefonie via uw eigen telefooncentrale verlopen.

KLIK HIER

Advies nodig?
We bellen u in
no time terug

Hanane Challi, Account Manager

BEL MIJ TERUG

Nu meer weten? Bel dan 0800-1242