Noordwijkerhout
helpt burgers sneller
met Hosted Voice

Facilitair manager Hanno Everaars helpt gemeente Noordwijkerhout om met moderne telefonie burgers snel en adequaat te helpen

Gemeente Noordwijkerhout staat bekend om de vele kleurrijke activiteiten zoals het carnaval, het bloemencorso en de kermis. De betrokkenheid onder inwoners is groot en dat houdt de gemeente graag zo. Door optimaal bereikbaar te zijn wil de gemeente Noordwijkerhout snel en adequaat verder helpen.

Bereikbaarheid als speerpunt
Gemeente Noordwijkerhout ligt in het hart van de Bollenstreek en bestaat uit twee dorpskernen: De Zilk en Noordwijkerhout. Iedere dag zetten alle medewerkers van de gemeente zich in om het wonen en werken van de ruim vijftienduizend inwoners zo plezierig mogelijk te laten verlopen. De bereikbaarheid voor burgers is een belangrijk speerpunt en telefonie speelt daarbij een belangrijke rol. Ruim 18 jaar vertrouwde de gemeente voor vaste telefonie op een fysieke telefooncentrale en ISDN30-diensten. De telefooncentrale was dusdanig verouderd, dat er geen onderhoudscontracten meer konden worden afgesloten.

Hosted Voice
“Door de onzekerheid dat de centrale het op korte termijn zou kunnen begeven, moesten we op zoek naar een oplossing die optimale continuïteit voor onze vaste telefonie kon bieden,” zegt Hanno Everaars, Facilitair Manager bij de gemeente Noordwijkerhout. Het nieuwe telefoniesysteem moest voldoen aan een aantal wensen. Allereerst wilde men snel de juiste persoon kunnen bereiken, ongeacht of de medewerker achter zijn of haar bureau zit en dus de mogelijkheid hebben om vaste nummers door te schakelen naar mobiele telefoons. Ook was het belangrijk voor Everaars dat de gemeente zelf aanpassingen in het systeem zou kunnen doen, zoals het toevoegen van nieuwe gebruikers en nummers, of het aanpassen van doorschakelingen. Met deze eisen klopte gemeente Noordwijkerhout bij Tele2 aan. “Hosted Voice van Tele2 biedt veel nieuwe functies die we eerder niet hadden: effectieve functionaliteiten waardoor we burgers nog sneller van dienst kunnen zijn.”

Hosted Voice van Tele2 kwam als meest geschikte oplossing uit de bus. Geen investeringen in een nieuwe fysieke telefooncentrale, maar telefonie uit de cloud met uitgebreide functionaliteiten. De keuze viel op een driejarig abonnement.

“Hosted Voice biedt veel nieuwe functies die we nog niet hadden: daardoor kunnen we burgers nog sneller van dienst zijn”

Binnen de looptijd kan het aantal gebruikers flexibel naar boven en naar beneden worden aangepast. Zo betaalt de gemeente alleen voor wat er daadwerkelijk wordt verbruikt. Met alle ontwikkelingen op het gebied van decentralisatie binnen de overheid past dit perfect in de toekomst van gemeente Noordwijkerhout.

Nieuwe functies
Everaars legt uit hoe de hele organisatie beter bereikbaar is dankzij de nieuwe telefonieoplossing : “Hosted Voice van Tele2 biedt veel nieuwe functies die we eerder niet hadden. Zo kunnen de telefonisten en secretaresses nu de beschikbaarheid van mensen binnen de gemeente checken nog voordat ze een gesprek doorverbinden. Op die manier kunnen ze sneller en effectiever gesprekken afhandelen. Verder kunnen telefoonnummers eenvoudig worden doorgeschakeld naar mobiele telefoons, wat de bereikbaarheid van medewerkers verbetert. Ook kunnen we op basis van gebruikersprofielen instellen dat zowel het vaste als mobiele toestel afgaat. Kortom, effectieve functionaliteiten waardoor we burgers nog sneller van dienst kunnen zijn.”

Eenvoudig online beheer
Hosted Voice is vaste en mobiele telefonie uit de cloud. Ook het beheer kan online worden gedaan. Bij de gemeente zijn er supervisors aangewezen die van alles kunnen regelen en aanpassen vanuit de portal. Denk daarbij aan het instellen van huntgroepen, het toekennen van nummers en het aanpassen van wachtrij-functies en mededelingen. “Het feit dat we dit nu zelf kunnen regelen en we daar geen specifieke technische kennis voor nodig hebben, is bijzonder prettig,” besluit Everaars.

Optimaal bereikbaar zijn
zoals Noordwijkerhout?

Dit-wik-ik iPhone X

Hosted
Voice

Hosted Voice is uw telefooncentrale – maar dan in de cloud! Combineer heel eenvoudig uw vaste en mobiele telefonie.

KLIK HIER

Mobile
Connect

Met Mobile Connect integreert u vaste en mobiele telefonie via uw eigen telefooncentrale.

KLIK HIER
managed pbx

Managed
PBX

Uw eigen toekomstvaste telefooncentrale in een datacenter. Veilig en betrouwbaar. Zonder zorgen over het beheer en onderhoud.

KLIK HIER
Luc van de Leijgraaf | Tele2

Advies nodig?
We bellen u in
no time terug

Luc van de Leijgraaf, Account Manager

BEL MIJ TERUG

Nu meer weten? Bel dan 0800-1242