Dental Union
bespaart 30%

dankzij integratie
vast-mobiel

Nico Groenevelt, Projectmanager telefonie bij Dental Union, integreerde met succes de vaste en mobiele telefonie

Tandheelkundige groothandel Dental Union zag zijn telefoniekosten 30% dalen na de overstap naar Hosted Voice. Met deze moderne telefonieoplossing kunnen vast en mobiel geïntegreerd worden.
Medewerkers zijn beter bereikbaar en het beheer is sterk vereenvoudigd.

Communicatie als succesfactor
Sinds 1930 vertrouwen tandartspraktijken en tandtechnische laboratoria op de materialen en installatie-expertise van Dental Union. Deze specialistische groothandel biedt aan ruim 10.000 klanten in Nederland tandheelkundige oplossingen, variërend van materialen en apparatuur tot het volledig inrichten van praktijken en laboratoria. De kwaliteit van de communicatie tussen medewerkers en de bereikbaarheid voor klanten bepalen mede het succes van Dental Union.

Vanuit twee vestigingen in Nieuwegein en Groningen zetten ruim 90 medewerkers van Dental Union zich in om tandheelkundige en tandtechnische specialisten te helpen bij hun dagelijkse werk. De organisatie bestaat uit vier afdelingen: tandheelkunde, tandtechniek, installatie en de technische dienst. Iedere afdeling heeft zijn eigen binnen- en buitendienstmedewerkers. Jarenlang gebruikte Dental Union fysieke telefooncentrales op beide locaties. Technische en commerciële buitendienstmedewerkers waren bereikbaar op hun mobiele telefoon of via hun vaste lijn op kantoor. Kortom, zowel de twee kantoorlocaties als de binnen- en buitendienst waren gescheiden werelden.

Integratie vast en mobiel
“De telefooncentrales moesten apart beheerd worden en er was geen koppeling mogelijk met mobiel. Vooral voor de medewerkers die veel buiten de deur zijn, was de bereikbaarheid een probleem aan het worden. Het was verwarrend voor klanten en medewerkers op kantoor op welk nummer of toestel ze de desbetreffende persoon het beste konden bereiken,” vertelt Nico Groenevelt. Hij is de systeembeheerder en projectmanager telefonie bij Dental Union, over de zaken waar de organisatie eerder tegenaan liep.

Groenevelt vervolgt: “We hadden de wens om de telefonie te vernieuwen en te integreren. Enerzijds bracht het behoud van de verouderde telefooncentrales risico’s met zich mee omdat kwalitatieve vervangingsonderdelen steeds lastiger te krijgen waren en de expertise om het onderhoud en beheer zelf te doen afnam. Anderzijds wilden we de communicatie vereenvoudigen door de telefonie van onze twee locaties bij elkaar te brengen en te integreren met mobiel.”

30% besparen op telefonie

Technisch en functioneel gezien bleek al snel dat Hosted Voice het beste bij de wensen van Dental Union aansloot.

“In de concurrerende markt waarin we opereren, kan een ‘dropped call’’ of slechte verbinding betekenen dat een klant overstapt naar een andere partij”

Met dit type oplossing kon de groothandel afstand doen van de fysieke telefooncentrales en toch vaste en mobiele telefonie koppelen. Groenevelt en zijn team gingen vervolgens op zoek naar een leverancier met ervaring op het gebied van Hosted Voice, die kwalitatieve connectiviteit kon leveren tegen een scherpe prijs. “Met name de kwaliteit van de vaste spraakverbindingen is bij ons cruciaal. In de concurrerende markt waarin we opereren, kan een dropped call of slechte verbinding betekenen dat een klant overstapt naar een andere partij,” zegt Groenevelt.

Tele2 beschikte over de juiste papieren om een Hosted Voice oplossing te leveren die te integreren is met mobiele telefonie. En dat ook nog eens tegen een scherpe prijs. Dental Union heeft gekozen voor Hosted Voice van Tele2 en Zakelijk Mobiel-abonnementen met het nieuwe 4G-netwerk van Tele2. Door vast en mobiel bij dezelfde leverancier onder te brengen, bespaart de groothandel al 30% op zijn telefoniekosten.

Betere bereikbaarheid, minder onderhoud

Medewerkers kunnen nu makkelijk zien welke collega’s onderweg zijn of op de andere locatie werken. Dental Union kan deze statusinformatie combineren met interactive voice response (IVR-) en huntgroup-functies binnen de Hosted Voice oplossing. Hiermee is de beschikbaarheid van afdelingen en specifieke medewerkers eenvoudig te beheren en te optimaliseren. Medewerkers in de buitendienst zijn gewoon bereikbaar op één nummer. Dat maakt het voor klanten en collega’s nog makkelijker om contact op te nemen.

Ook het beheer is voor Groenevelt en zijn team een stuk makkelijker en overzichtelijker geworden. “We hebben als IT-afdeling altijd de visie gehad om het beheer zoveel mogelijk zelf te willen doen. Dat is met de vast-mobiel oplossing van Tele2 en bijbehorende beheeromgeving prima in orde. We kunnen nu zelf in de portal van Tele2 de meeste wijzigingen doorvoeren vanuit een centraal punt waardoor we aanzienlijk tijd besparen op het beheer en onderhoud van onze complete telefonieomgeving.”

Besparen op telefoonkosten
ZOALS Dental Union?

hosted voice

Hosted
Voice

Hosted Voice is uw telefooncentrale – maar dan in de cloud! Combineer heel eenvoudig uw vaste en mobiele telefonie.

KLIK HIER

Mobile
Connect

Met Mobile Connect integreert u vaste en mobiele telefonie via uw eigen telefooncentrale.

KLIK HIER
managed pbx

Managed
PBX

Uw eigen toekomstvaste telefooncentrale in een datacenter. Veilig en betrouwbaar. Zonder zorgen over het beheer en onderhoud.

KLIK HIER

Advies nodig?
We bellen u in
no time terug

Tim Pothoff, Account Manager

BEL MIJ TERUG

Nu meer weten? Bel dan 0800-1242