Bottomline
integreert

vaste en
mobiele telefonie

Bram Verblakt (35), manager Industrial bij Bottomline ziet hoe de communicatie steeds efficiënter wordt

Bottomline uit Vught regelt de brandstofbevoorrading voor tankstations. Dankzij technologische ontwikkelingen is het bedrijf in staat om met relatief weinig mensen meer werk te verzetten. De integratie van vaste en mobiele telefonie helpt daarbij.

Tablets met simkaarten
Voor Bottomline in Vught, dat chauffeurs aanstuurt die tankstations van brandstof voorzien, hebben de veranderingen op het gebied van telecommunicatie grote gevolgen gehad. Zo’n acht jaar geleden verliep bijna alle communicatie met de chauffeurs telefonisch. Nu werken de chauffeurs met tablets met simkaarten van Tele2. Bram Verblakt: “Het geroezemoes op de afdeling is verstomd. Iedereen verstuurt nu de hele dag door berichtjes.”
De communicatie mag tegenwoordig stukken effectiever verlopen, niet alle chauffeurs stonden te juichen bij de ontwikkelingen. “Opeens werd er van hen verwacht dat ze continu lieten weten waar ze waren. En er was ook minder persoonlijk contact. Daar moesten ze in het begin wel even aan wennen. Maar je kunt de tijd niet tegenhouden. Dit is waar we als samenleving naartoe gaan.”

Werken in de cloud
Bottomline heeft twee poten: een softwarebedrijf (15 medewerkers) en een planningsbedrijf (25 medewerkers). Vroeger maakte het softwarebedrijf vooral standalones, nu vooral webbased softwaretools. Chauffeurs krijgen hun ritten binnen via een app. “Iedereen werkt tegenwoordig in de cloud. Updates kunnen makkelijker worden doorgevoerd.”

“Iedereen werkt in de cloud. Updates kunnen makkelijker worden doorgevoerd”

Kwaliteit mobiel internet
In Nederland en België is de verbinding doorgaans goed, maar dat gaat niet op voor heel Europa. ,,Soms wordt nieuwe informatie verstuurd en als de chauffeurs dan net geen bereik hebben, kan dat een probleem zijn, ook omdat we dan geen online support kunnen geven. Maar er zijn steeds minder blind spots, dus met dat soort ongemakken hebben we ook steeds minder te maken.”

Door alle technologische veranderingen is Bottomline in staat met relatief weinig mensen meer werk te verzetten. ,,Vroeger deden ketens van tankstations dit werk zelf; nu geven ze het makkelijker uit handen. Het gemiddelde tankstation stuurt ons elk uur data door over de voorraad. Voorheen gebeurde dat vaak maar eens per dag of week. Wij gaan toe naar nog meer geautomatiseerde oplossingen doordat de kwaliteit van mobiel internet steeds beter wordt.”

Vast en mobiel integreren 
ZOALS Bottomline?

vast op mobiel

Vast
op mobiel

Ga voor het gemak van één leverancier. Bel overal met uw vaste nummer – zonder de kosten van een vaste lijn.

KLIK HIER
het nieuwe bellen

Het Nieuwe
Bellen

Bel onbeperkt vast én mobiel via internet voor een vast, laag maandbedrag.

KLIK HIER

Advies nodig?
We bellen u in
no time terug

Joel Mangoendikromo, Account Manager

BEL MIJ TERUG

Nu meer weten? Bel dan 0800-1242