Nieuwe factuuromgeving
Tele2 Zakelijk

Een paar jaar geleden heeft Tele2 Zakelijk de digitale factuur gelanceerd. Op 1 maart 2020 gaan wij hier een stapje verder in met de introductie van een vernieuwde factuur en een nieuwe digitale factuuromgeving.

Bekijk de video

Meer inzicht en overzicht

Wat gaat er precies veranderen?
Een nieuwe factuur

Een versimpelde opzet waarbij u de kosten per productgroep, zoals bijvoorbeeld Zakelijk Mobiel, ziet weergegeven. Deze factuur ontvangt u voortaan direct per e-mail. Wilt u meer details zien, dan klikt u op de link “Bekijk de specificatie van uw factuur” in de PDF-factuur en logt u in op MijnTele2 Zakelijk.

Bekijk
Meer inzicht in uw factuurdetails

Via MijnTele2 Zakelijk komt u in een nieuwe digitale factuuromgeving waarin u per factuur alle details, zoals kostenspecificaties en gespreksdetails, kunt bekijken en downloaden. Heeft u meerdere medewerkers? Dan zijn er ook handige top 10 rapportages waarmee u in één oogopslag ziet welke medewerkers de meeste kosten hebben gemaakt.

Bekijk

Alle facturen en details in één omgeving

Vanaf 1 maart 2020 kunt u uw facturen in de nieuwe omgeving vinden. Uw factuurdetails hebben wij zelfs al vanaf 1 oktober 2019 geladen. Zo kunt u vanaf 1 maart eenvoudig alle maanden vergelijken en de kosten uitsplitsen.

Bekijk

Uw facturen tot en met februari 2020 zijn terug te vinden in MijnTele2 Zakelijk onder Facturen. Tele2 bewaart uw facturen en factuurdetails standaard gedurende 13 maanden. Daarna worden alle gegevens gearchiveerd.

Bekijk

Wat moet ik doen?

U hoeft niets te doen. U wordt automatisch op deze nieuwe factuuromgeving overgezet. Wilt u alvast weten over hoe de nieuwe omgeving eruit ziet, klik dan op het filmpje hieronder. Hierin wordt precies uitgelegd waar u alle informatie kunt vinden.

Veelgestelde vragen

Heeft u nog vragen? Kijk hieronder voor veelgestelde vragen en antwoorden. Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan contact op met onze klantenservice op 020-750 1611 op maandag t/m vrijdag 8.00 – 18.00 uur.

Waar kan ik meer details vinden van de kosten op de factuur?

U kunt de details van uw factuur vinden in de nieuwe factuuromgeving. Klik hiervoor op de link “Bekijk de specificatie van uw factuur” in de PDF of ga naar Facturen in MijnTele2 Zakelijk. In de nieuwe omgeving selecteert u de factuur waarvoor u de details wilt inzien. Vanaf hier kunt u inzoomen op de verschillende type kosten of direct naar een specifieke locatie of aansluiting gaan.

Kan ik de factuur inclusief details downloaden?

Ga naar de nieuwe factuuromgeving via Facturen in MijnTele2 Zakelijk. De factuur kunt u downloaden door op de 3 puntjes te klikken in het overzichtscherm van alle facturen of door eerst een factuur te selecteren en dan de tegel “PDF factuur” te selecteren. Daarnaast kunt u alle factuur- en gespreksdetails exporteren via “Gegevens export”. Selecteer de gewenste gegevens en klik op “Export genereren”. Let op, u moet de pagina verversen om te zien of het downloadbestand gereed is.

Ik wil alle gespreksdetails inzien. Kan dat?

U kunt de gespreksdetails downloaden in de nieuwe factuuromgeving door een factuur te selecteren en dan de tegel “Gegevens export” te klikken. Selecteer de gewenste gegevens en klik op “Export genereren”. Let op, u moet de pagina verversen om te zien of het downloadbestand gereed is.

Kan ik ook het gebruik van mijn bundel inzien?

Bij de gebruikskosten ziet u hoeveel MB, sms en minuten verbruikt zijn. Voor het bundelgebruik van de huidige maand gaat u naar Diensten in MijnTele2 Zakelijk. Selecteer de gewenste mobiele aansluiting om het internetgebruik van de huidige maand in te zien.

Over welke periode gaan de abonnementskosten?

Als u in de nieuwe omgeving een specifieke aansluiting selecteert via de tegel “Mobiele aansluitingen”, “Vaste aansluitingen” of “ Overige aansluitingen” dan ziet u de totale kosten voor die aansluiting voor de geselecteerde factuurperiode. Hierbij worden de ingangs- en einddatum van de periode vermeld waarover de kosten zijn berekend.

Waar kan ik mijn oude facturen (voor 1 maart 2020) inzien?

De facturen tot en met februari 2020 vindt u in MijnTele2 Zakelijk onder Facturen. Tele2 bewaart uw facturen gedurende 13 maanden. Daarna worden de facturen gearchiveerd.

Ik zie factuurdetails in de nieuwe omgeving vanaf oktober 2019, maar waar kan ik die facturen vinden?

Uw facturen tot en met februari 2020 vindt u in MijnTele2 Zakelijk onder Facturen. Na 1 maart 2020 staan de facturen in de nieuwe omgeving. Tele2 bewaart alle facturen en factuurdetails gedurende 13 maanden. Daarna worden de facturen gearchiveerd.

Hoe lang blijven facturen en factuurdetails zichtbaar in de nieuwe omgeving?

Ook in de nieuwe omgeving bewaart Tele2 uw facturen en factuurdetails gedurende 13 maanden. Daarna worden de gegevens gearchiveerd.

Hoe kan ik zien welke medewerkers de hoogste kosten hebben gemaakt?

Tele2 biedt een aantal standaard rapportages in de nieuwe factuuromgeving aan waaronder de top10 totale kosten. Zo ziet u direct welke aansluiting de hoogste kosten heeft gemaakt.

De abonnementskosten vallen hoger uit dan de maandelijkse kosten zoals afgesproken. Hoe kan dat?

Tele2 factureert de abonnementskosten vooruit. Wanneer een abonnement in de loop van een maand wordt geactiveerd of gewijzigd, dan ziet u op de volgende factuur zowel de abonnementskosten pro rata voor de afgelopen maand als ook de kosten voor de komende maand. Hierdoor vallen de kosten in de eerste maand of bij wijziging van het abonnement soms hoger uit. U kunt de abonnementsperiode terugvinden in de nieuwe factuuromgeving. Selecteer een specifieke aansluiting via de tegel “Mobiele aansluitingen”, “Vaste aansluitingen” of “ Overige aansluitingen” dan ziet u de de ingangs- en einddatum van de abonnementsperiode vermeld waarover de kosten zijn berekend.

Op de oude factuur zag ik de locaties waar de diensten aan gekoppeld zijn. Waar vind ik die locaties nu?

In de nieuwe omgeving ziet u een tegel “Locatie overzicht”. Hier kunt u de gewenste locatie selecteren om de diensten op die locatie in te zien.

Start- en eindtijd bij internet verbruik in de factuuromgeving zijn hetzelfde, hoe is dit mogelijk?

Deze start- en eindtijd zijn niet gerelateerd aan de lengte van de internetsessie. U kunt wel zien hoeveel MB u heeft verbruikt gedurende de sessie. Kijk hiervoor naar de kolom “Aantal” bij de gebruikskosten van een specifieke aansluiting. Deze gegevens kunt u ook terugvinden in de download van de gespreksdetails via “Gegevens export”.

Kan ik de rechten van een gebruiker voor de nieuwe factuuromgeving aanpassen?

Ja, ga hiervoor naar de desbetreffende gebruiker in Gebruikersbeheer via Instellen in MijnTele2 Zakelijk. Onder Gebruikersinstellingen ziet u de rechten van de gebruiker staan bij “Toegangsniveau van facturen”. Als Manager heeft u toegang tot de facturen en factuurdetails van alle locaties binnen het account, kunt u gebruikersrechten aanpassen en de omgeving upgraden met meer functionaliteiten. Een Gebruiker Extra heeft dezelfde mogelijkheden als Manager maar alleen voor de factuurlocaties die aan de gebruiker zijn toegewezen in MijnTele2 Zakelijk en kan niet de gebruikersrechten aanpassen of de omgeving upgraden met meer functionaliteiten. Een Gebruiker heeft toegang tot de facturen en factuurdetails van locaties die aan de gebruiker zijn toegewezen in MijnTele2 Zakelijk.

Ik zie als post op mijn factuur de term “Lekverkeer” staan. Wat is dit?

Onder lekverkeer wordt telefoonverkeer verstaan dat afgehandeld wordt buiten het Tele2 netwerk. Dit verkeer wordt gerouteerd via het KPN netwerk.

Ik zie als post op mijn factuur de term “Versatel On Net” staan. Wat is dit?

“On Net” wilt zeggen dat het desbetreffende verkeer via het Tele2 netwerk is afgehandeld. “Versatel” is de voormalige naam van Tele2.