The Tele2 Way

Om de aller-allerbeste telecomaanbieder te worden, hebben we echt alle collega’s binnen Tele2 nodig.

Pas als iedereen oprecht gepassioneerd is, begrijpt hoe hij of zij ervoor kan zorgen dat onze klanten altijd precies krijgen wat zij nodig hebben, voor minder, dan kunnen wij de allerbeste zijn voor onze klanten. Deze instelling noemen wij de Tele2 Way, deze is niet verzonnen door een consultant of een duur reclamebureau. Nee, onze Zweedse oprichter Jan Stenbeck geloofde dat door altijd flexibel, kostenbewust, open, uitdagend, actiegedreven en vooral kwaliteitsgericht te werken, Tele2 echt een verschil kon maken voor onze klanten. Dit heeft hij opgeschreven in de Tele2 Way en dat is sinds onze start de basis van alles wat we doen. Ons succes ligt in onze cultuur.

Challenge: Wij durven anders te zijn

In alle tien landen waar Tele2 actief is, zijn we hét alternatief voor iedereen die zich weigert neer te leggen bij de beperkingen en onmogelijkheden van de huidige telecommarkt. Tele2 doet dit door anders te durven denken. Door anders te durven zijn. En vooral: door anders te blijven. Om de aller-allerbeste telecomaanbieder te worden voor onze klanten, blijven we altijd kritisch op alles wat we doen.

Kwaliteit: Service, Service, Service

Je mag er op rekenen dat Tele2 voor haar klanten het allerbeste mobiele- en glasvezelnetwerk bouwt en dat wij altijd werken aan de beste producten en diensten voor al onze zakelijke en consumenten klanten. Maar daar doen onze concurrenten ook heel hard hun best voor.

Daarom is voor Tele2 het contact met onze klanten het allerbelangrijkste. Bij elk contact weten we namelijk zeker of wij precies leveren wat onze klanten nodig hebben. Dat is ons doel, elke keer weer.

Actie: Gelijk de eerste keer goed

We hebben maar één kans om iets in één keer goed te doen. Dat betekent dat we bij elke vraag of aanpassing van een van onze klanten direct scherp moeten zijn. Scherpe discussies die tot heldere afspraken leiden. Plus scherp handelen om die afspraken na te komen. En dreigt het dan toch nog mis te gaan? Dan doen we alles wat we kunnen en stoppen pas als het echt opgelost is.

Flexible: Structuur: ja. Bureaucratie: nee

Een voetbalwedstrijd zonder regels wordt al gauw een bende.

Maar de hele boel doodfluiten is het andere uiterste.
Regel 1 luidt dan ook: regels moeten zorgen voor duidelijkheid, niet voor traagheid.

Open

Bij Tele2 willen we geen ingewikkelde organisatie zijn met tien managementlagen en honderden afgesloten kantoorruimtes. Wij werken elke dag met een paar honderd mannen en vrouwen samen om de aller-allerbeste telecomaanbieder te worden voor onze klanten. Met respect en vertrouwen. Met heel veel eigen initiatief en een open sfeer. En lange lijnen? Die leggen we in de grond. En niet in onze organisatie.

Actie: Minder mensen die zich meer inzetten

Ben je bijzonder omdat je bij Tele2 werkt?

Of werk je bij Tele2 omdat je bijzonder bent?
Interessante vraag.
Waarop het antwoord twee keer ‘ja’ is.
We doen het met heel wat minder stoelen dan onze concurrent(en).
En bezet jij zo’n stoel, dan wordt er nogal wat van je verwacht.

Kostenbewust

Tijden veranderen. Zaken doen met een prijzige marktleider was vroeger een teken van succes.

Tegenwoordig heet dat steeds vaker: niet zo slim. Een scherpe prijs heeft vandaag de dag niets te maken met een inferieur product. Maar alles met efficiency en goed ondernemerschap. Door slimmer te werken kunnen wij onze klanten precies leveren wat zij nodig hebben, tegen een hele scherpe prijs. En daar zijn we trots op!