Het geheim van Tele2

Het is alweer twintig jaar geleden dat wij onze entree maakten op de Nederlandse markt. En niet zomaar een entree. Nee. De missie was direct duidelijk: het afbreken van de bestaande telecommonopolies. BAM! Ga er maar aan staan. Nou dat hebben we gedaan, en met succes.

Maar betekent dat nu dat we klaar zijn? Natuurlijk niet. Wij willen altijd beter, slimmer, en asls het kan goedkoper. Steeds maar weer optimaliseren en de beste routes uitstippelen. Voor onszelf maar vooral voor meer dan 1 miljoen consumenten en tienduizenden bedrijven, die we elke dag verbinden. Overheidsinstanties, zakelijke dienstverleners, financials, de bakker om de hoek. Maar ook (inter)nationale serviceproviders.

Hoe groot de ambitie van onze klanten ook is, ons netwerk is er klaar voor. Want alle ingrediënten hebben we zelf in huis. Mobiel, tv en internet thuis, fixed B2B, cloud, M2M, en niet onbelangrijk het modernste 4G-netwerk ter wereld.

En dan is er nog iets, onze mentaliteit. We zijn namelijk de challenger van de Nederlandse markt, altijd zo geweest. Dat maakt ons niet-meer-normaal zo flexibel. En het geeft ons de creativiteit die nodig is om echt mooie dingen voor elkaar te krijgen voor onze klanten.

Zo zitten wij nu eenmaal in elkaar. En dat maakt Tele2 een bevlogen bedrijf dat floreert op bevliegingen. Waar de energie van de muren spat en de creativiteit in de lucht hangt. Waar je gewoon ‘jij’ kunt zijn en altijd gehoord zal worden. Een plek waar nog genoeg ruimte is om je eigen kansen te creëren en ideeën gelukkig nog echt tot uiting komen. Elke dag het beste uit jezelf willen halen.” Dat doen wij het liefst. Gewoon omdat het kan.

Dat is Tele2.

Verantwoord, gewoon omdat het moet
Daarom is het cruciaal dat we bereid zijn verder te gaan. Verder om de beste kwaliteit te leveren en de meeste waarde toe te kunnen voegen aan alles dat we doen.

Maar het toevoegen van waarde gaat verder dan onze klanten alleen een goede, eerlijke propositie bieden. Waarde toevoegen zit juist in heel veel dingen. Waarde in hoe wij met onze klanten communiceren, in hoe wij zaken doen met onze partners. Maar ook, hoe wij omgaan met de wereld om ons heen. Wij geloven dan ook dat een positive challenger als Tele2 staat voor een efficiënte en duurzame wereld, zowel binnen onze muren als daarbuiten, waarin iedereen het beste uit zichzelf kan halen. Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) helpt ons om hier een bijdrage aan te kunnen leveren.

Lees hier meer over hoe wij verder gaan voor onze mensen, onze klanten, onze partners, het milieu en de maatschappij waarin wij opereren.

En in dit jaarverslag vind je alle MVO-resultaten van 2015