Nieuwe Tele2-app die dankzij IBM Watson Assistant steeds slimmer wordt

Tele2 introduceert vandaag als eerste provider in Nederland voor al haar klanten met een mobiel abonnement een zelfservice-app die letterlijk en figuurlijk naar klanten luistert. Naast de gebruikelijke navigatie kunnen klanten de MijnTele2-app namelijk in gewoon Nederlands via chat vragen stellen. De app is samen met klanten en op basis van hun wensen ontwikkeld.

De nieuwe MijnTele2-app biedt klanten alle gebruikelijke functies, zoals inzicht in persoonlijke gegevens en de mogelijkheid om gegevens te wijzigen. Het is ook mogelijk extra bundels of upgrades te bestellen. Hierbij maakt de app gebruik van Artificial Intelligence (AI), met IBM Watson Assistant.

Leslie Hogeveen, Managing Director Tele2 Consumer Mobile, legt uit: “Tele2 wil zich op de telecommarkt steeds meer onderscheiden door klantgerichtheid. Omdat onze klanten voornamelijk via digitale kanalen contact met ons opnemen, hebben we daarom een paar maanden geleden besloten onze app volledig te vernieuwen. En dus zijn we met onze klanten in gesprek gegaan over wat zij willen: een gebruikservaring die aansluit bij ons merk, waarbij ze zelf makkelijk services kunnen aanpassen.”

Na een zoektocht naar een AI-oplossing die gewoon Nederlands begrijpt, heeft Tele2 IBM Watson Assistant geselecteerd om de MijnTele2-app voor haar klanten te maken. De MijnTele2-app geeft klanten sneller en duidelijker antwoord op vragen over hun factuur, dataverbruik en tegoeden en upgrades. De app, met de ingebouwde machine learning-functie, wordt steeds slimmer. Hoe meer je vraagt, hoe meer de app leert.

“We hebben eerst proefgedraaid met een BETA-versie,” verduidelijkt Hogeveen. “De app moet uiteraard gaan leren wat de vragen van onze klanten zijn. Alle vragen die we vanuit onze klantenservice krijgen, kunnen nu beantwoord worden. Maar we weten ook dat de app moet blijven leren. Er zullen dus zeker vragen zijn waar nog geen antwoord op is. Uit de pilot blijkt dat onze klanten dat logisch vinden en het juist leuk vinden om te helpen de app steeds slimmer te maken.”

De pilot heeft uitgewezen dat 82% van de gebruikers deze nieuwe manier van navigeren binnen de MijnTele2-app omarmt. Daarnaast kan vanzelfsprekend ook van ‘gewone’ navigatie gebruik worden gemaakt.

Met de lancering van de nieuwe MijnTele2-app zet Tele2 een volgende stap op het gebied van klantgerichtheid. Hierna blijft Tele2 samen met klanten de app steeds verder ontwikkelen. Het gebruik van de app wordt daarmee steeds makkelijker én leuker.

 

De nieuwe app is vanaf vandaag beschikbaar voor Tele2-consumenten met een mobiel abonnement:

Zakelijke klanten kunnen, zoals voorheen, gebruik maken van de website MijnTele2 Zakelijk.

Tweet about this on TwitterShare on FacebookShare on Google+Share on LinkedIn
Deel dit nieuws