Klant bepaalt werking nieuwe Tele2-app

Telecomaanbieder Tele2 vernieuwt haar MijnTele2-app samen met klanten zodat gebruikers sneller en beter geholpen worden. De nieuwe MijnTele2-app wordt eerst door 1.000 klanten in gebruik genomen om de voorkeuren van klanten beter te onderkennen. Daarna wordt MijnTele2 als nieuwe app en ook op de website van Tele2 voor alle klanten geïntroduceerd.

Voordat met de ontwikkeling van de nieuwe app begonnen is, is samen met klanten gekeken naar wat de belangrijkste functies in de app moesten zijn en hoe daar vorm aan gegeven moest worden. Tele2 kiest er nadrukkelijk voor om de ontwikkeling van nieuwe diensten samen met klanten op te pakken. “In plaats van voor onze klanten te bedenken wat zij willen, werken wij met hen samen,” zegt Leslie Hogeveen, MD Consumer Mobile van Tele2. “De nieuwe app is hier een goed voorbeeld van. We betrekken onze klanten bij het ontwikkelen en testen. Na de introductie helpen onze klanten de app om steeds slimmer te worden, en gaan we nieuwe functionaliteit ook samen met klanten vormgeven en introduceren – zij bepalen onze prioriteiten.”

Tele2 staat bekend als rebelse provider door onder meer de succesvolle introductie van haar Unlimited-bundel voor EUR 25/maand. Daarnaast wil Tele2 zich steeds meer onderscheiden door de wijze waarop zij met klanten omgaat. In het vernieuwde MijnTele2 kunnen gebruikers straks op een natuurlijke manier, via een zogenaamde Conversational User Interface, met Tele2 in gesprek gaan – zonder zelf de antwoorden te moeten zoeken. Daarbij staan drie soorten functies centraal: het vinden van informatie binnen de app en op de website van Tele2, het beantwoorden van veel gestelde vragen, en het informeren over abonnement- en klantgegevens. Na de introductie worden in samenwerking met klanten steeds nieuwe functies toegevoegd.

Naast de chatinterface kunnen MijnTele2-gebruikers ook van de bestaande navigatie gebruik blijven maken. De introductie aan 1.000 gebruikers start deze maand. Nog voor de zomer wordt het nieuwe MijnTele2 voor iedereen beschikbaar gesteld.