Tele2 nadert 350 duizend actieve VoLTE-bellers

Meer en meer mobiele klanten maken voor hun spraakdiensten gebruik van Tele2’s voice over LTE service (VoLTE). In iets meer dan zes weken is het aantal actieve VoLTE-gebruikers verdubbeld naar 340 duizend, gezamenlijk zorgen zij voor meer dan 1,5 miljoen VoLTE gesprekken per dag. VoLTE is bij Tele2 beschikbaar op een groot aantal toestellen. Alle bestaande klanten en consumenten en bedrijven die nu klant worden kunnen direct profiteren van de HD-geluidskwaliteit en korte ‘call set up time’. Uiteraard hebben zij hier wel een geschikt toestel voor nodig waarop de meest recente software is geïnstalleerd.

Adrian Garret, Chief Commercial Officer consumer market: Met ons eigen LTE-advanced 4G-netwerk kunnen wij onze klanten de beste gebruikservaring bieden. We hadden natuurlijk al razendsnel 4G mobiel internet, VoLTE brengt nu nog meer voordelen. Klanten wennen heel snel aan de betere geluidskwaliteit en het feit dat gesprekken sneller tot stand komen. Klanten die in de afgelopen weken voor het eerst VoLTE zijn gaan gebruiken noemen vooral het kristalhelder geluid als een grote plus.’ .

Zowel zakelijke gebruikers als consumenten adopteren de nieuwe technologie in hoog tempo. In maart 2016 was Tele2 de eerste Nederlandse operator die VoLTE commercieel lanceerde, de eerste bestaande klanten konden het vanaf dat moment gebruiken. Op dit moment kunnen zowel bestaande als nieuwe klanten profiteren van de voordelen van VoLTE.

Alle uitgaande telefoongesprekken kunnen nu starten op Tele2’s eigen 4G-netwerk
Tele2 adviseert alle klanten met een VoLTE-enabled toestel dat geschikt is voor gebruik op het Tele2 netwerk om de meest recente software voor hun toestel te downloaden en te installeren. Vervolgens gebruikt het toestel automatisch VoLTE voor alle telefoongesprekken. Uitgaande gesprekken worden vanaf dat moment dus allemaal opgezet op Tele2’s eigen 4G-netwerk ook als de persoon die gebeld wordt geen gebruik maakt van VoLTE. In die gevallen vervalt het voordeel van de HD-geluidskwaliteit.

VoLTE ondersteund door landelijk dekkend 4G-netwerk
De sterke toename van het aantal VoLTe gesprekken is uiteraard het gevolg van de snelle groei van het aantal actieve gebruikers. Maar het is ook het resultaat van de nationale netwerkdekking van Tele2’s eigen 4G-netwerk. Met ruim 99% buitenshuis populatie dekking en meer dan 90% binnenshuis populatie dekking kunnen Tele2 klanten altijd en overal vertrouwen op 4G-dekking.