P3 bevestigt: opnieuw behoort het mobiele netwerk van Tele2 tot de beste ter wereld!

Elk jaar onderzoekt P3 Communications de mobiele netwerkkwaliteit in Nederland. Vandaag is de uitslag van dit jaar bekend gemaakt. Het netwerk van Tele2, het allernieuwste en meest moderne 4G-netwerk van het land, krijgt net als in 2016 het predicaat ‘zeer goed’. En hoewel wij pas twee jaar bezig zijn met het bouwen van ons 4G-netwerk en we nog lang niet klaar zijn, laat Tele2 de sterkste verbetering van alle Nederlandse providers zien. En daar zijn we supertrots op!

P3 concludeert dat de mobiele netwerken in Nederland van ongekend hoog niveau zijn. De verschillen tussen de netwerken zijn nog maar klein. Toch springt de prestatie van Tele2 eruit: in amper twee jaar tijd is een schandalig snel 4G-netwerk neergezet van superkwaliteit, waar klanten tegen belachelijk lage prijzen overal onbeperkt, ongeremd ongehoord veel gebruik van kunnen maken. :-)

Ondertussen gaan we gewoon door met het verbeteren van het netwerk – niet omdat het moet, maar omdat het kan! Het afgelopen jaar leverde dit de grootste procentuele verbetering (+2%!) in de benchmarktest van P3 op, waar twee van de drie andere providers punten inleverden. Deze prestatie van wereldklasse leidt ertoe dat P3 zelfs vaststelt dat het netwerk van Tele2 een goede kandidaat zou zijn om de benchmarktest in verschillende Europese landen te winnen.

Gewoon, omdat het kan.