Zorgeloos zakelijk internetten door heel Europa met 1GB mobiele databundel

Tele2 wil dat iedereen zorgeloos gebruik kan maken van zijn of haar mobiele telefoon, in Nederland maar ook als je onderweg bent door Europa. Vandaag maakt Tele2 haar nieuwe scherpe roamingtarieven bekend, die vanaf 30 april aanstaande in gaan. Tele2 introduceert 3 zakelijke roamingdatabundels, 100MB voor €1,65, 500MB voor €4,96 en 1GB voor €8,26 (prijzen excl. BTW). Alle bundels zijn 30 dagen geldig en kunnen binnen de hele Europese Unie, Liechtenstein, IJsland, Noorwegen en Zwitserland gebruikt worden. Als klanten geen gebruik willen maken van de bundels, betalen zij in het buitenland een vast laag standaardtarief ex. BTW van €0,05 per MB of belminuut en €0,02 per SMS, Tele2 brengt geen nationaal tarief in rekening. Vanaf eind april hoeven klanten van Tele2 die zich in het buitenland bevinden ook niet langer te betalen voor inkomende gesprekken (binnen de EU).

Fedor Hoevenaars, managing director zakelijke markt Tele2:’We willen er voor zorgen dat onze klanten zich hun reizen alleen maar herinneren vanwege de zakelijke successen die zij in het buitenland behaald hebben. En niet vanwege een schokkende telefoonrekening op het moment dat zij weer thuis komen. Onze prioriteit is om onze klanten onderweg zorgeloos gebruik te laten maken van hun mobiel en deze niet langer te hoeven gebruiken met de handrem erop. Oude roamingtarieven hadden het tegenovergestelde effect. Veel zakelijke gebruikers zetten nog steeds hun dataverbruik uit op het moment dat zij Nederland uitgaan. Onze nieuwe databundels, het standaard roamingtarief en vooral de 30-dagen houdbaarheid van alle databundels zorgen ervoor dat zakelijke gebruikers niet meer na hoeven te denken over het gebruik van hun telefoon in het buitenland.”

Het nieuwe roaming aanbod van Tele2 richt zich met namen op zorgeloos internetten in het buitenland. Met grote databundels kunnen Tele2 klanten binnen de EU optimaal gebruik maken van de mogelijkheden van hun mobiel. Als handige navigatie tijdens een afspraak bij een nieuwe buitenlandse klant of leverancier, voor het bijhouden van mail tijdens het wachten op vliegveld, een hotel boeken of taxi regelen, het simultaan vertalen van je vraag naar de lokale taal en natuurlijk contact houden met de eigen organisatie in Nederland. De roaming bundels zijn eenvoudig te bestellen per SMS. Buiten de eerdergenoemde landen worden de roaming tarieven per land vastgesteld, die zijn te vinden op de Tele2 website.