Zorgeloos internetten door heel Europa met 1GB mobiele databundel

Tele2 wil dat iedereen zorgeloos gebruik kan maken van zijn of haar mobiele telefoon. In Nederland, maar ook als je onderweg bent door Europa. Vandaag maakt Tele2 haar nieuwe scherpe roamingtarieven bekend, die vanaf 30 april aanstaande in gaan. Tele2 introduceert 3 roamingdatabundels: 100MB voor €2,-, 500MB voor €6,- en 1GB voor €10,-. Alle bundels zijn 30 dagen geldig en kunnen binnen de hele Europese Unie, Liechtenstein, IJsland, Noorwegen en Zwitserland gebruikt worden. Als klanten geen gebruik willen maken van de bundels, betalen zij in het buitenland een vast laag standaardtarief van €0,06 per MB of belminuut en €0,02 per SMS. Tele2 brengt geen nationaal tarief in rekening. Vanaf eind april hoeven klanten van Tele2 die zich in het buitenland bevinden ook niet langer te betalen voor inkomende gesprekken (binnen de EU).

Gerben Wijbenga, managing director Consumentenmarkt Tele2: “We willen er voor zorgen dat onze klanten zich hun reizen alleen maar herinneren vanwege de geweldige dingen die zij in het buitenland gezien en gedaan hebben. En niet vanwege een schokkende telefoonrekening op het moment dat zij weer thuis kwamen. Onze topprioriteit is om onze klanten zorgeloos te laten genieten van hun mobiel en deze niet langer te hoeven gebruiken met de handrem erop. Oude roamingtarieven hadden het tegenovergestelde resultaat. Heel veel mensen zetten nog steeds hun telefoon uit op het moment dat zij Nederland uitgaan. Onze nieuwe databundels en ook het standaard roamingtarief beschermen onze klanten tegen onaangename verrassingen. Dus ook in het buitenland gebruik je je telefoongewoon zoals je thuis gewend bent, omdat het kan.’

Het nieuwe roamingaanbod van Tele2 richt zich met name op zorgeloos internetten in het buitenland. Door de grote databundels kunnen Tele2-klanten binnen de EU optimaal gebruik maken van de mogelijkheden van hun mobiel: als handige navigatie tijdens het ontdekken van een nieuwe stad, een leuke slaapplaats vinden via AirBnB, een foto delen via social media, simultaan vertalen van je vraag naar de lokale taal en natuurlijk contact houden met het thuisfront. De roamingbundels zijn eenvoudig te bestellen via de MijnTele2-app. Buiten de eerdergenoemde landen worden de roamingtarieven per land vastgesteld, die zijn ook te vinden via de MijnTele2-app of op de Tele2-site.