Tele2 start nieuwe campagne met De Jeugd van Tegenwoordig

Data streamen alleen voor jongeren? No way. Ook ouderen swipen, facetimen en youtuben wat af tegenwoordig. Daarom start Tele2 vandaag met een nieuwe campagne waarbij het ‘niet omdat het moet, maar omdat het kan’ mantra het volgende hoofdstuk in gaat. Een hoofdstuk waarbij ouderen net zoveel online zijn als jongeren. De Jeugd van Tegenwoordig is in de campagne 40 jaar ouder gemaakt om te laten zien dat ook pensionado’s het internet helemaal leeg trekken. Niet omdat het moet, maar omdat het kan. Met de ultieme combinatie van razendsnel 4G-internet, ongewoon grote databundels (tot 24GB) en genadeloos lage prijzen positioneert Tele2 zich weer als de vrolijke rebel die dingen anders doet. De campagne is het resultaat van de samenwerking tussen De Jeugd van Tegenwoordig, Tele2 en de bureaus INDIE Amsterdam en Code d’Azur.

De ouderen van Tegenwoordig

Cilesta van Doorn, Managing Director Brand & Communications: ”In november 2015 startte Tele2 een datarevolutie in Nederland. Met letterlijk een ander geluid, een ander gezicht en een nieuwe boodschap. We laten zien hoe je met ons spiksplinternieuwe 4G-netwerk alles uit je dag én je mobiel kan halen. De bijzondere dingen, maar ook de doodnormale dingen, zoals elke dag even Facetimen met je pensionado-vrienden aan de Costa. Met de kracht van ons mantra en de aanstekelijkheid van muziek zijn we tot een prachtige opvolger van onze eerste campagne gekomen. Wij bieden data, zoveel je maar wilt, voor iedereen.”

Creative Directors Rogier de Bruin en Emilio de Haan, INDIE Amsterdam voegen toe: “Tele2 is er voor jong en oud. Die twee groepen brengen we samen door de ouderen van tegenwoordig te laten spelen door De Jeugd van Tegenwoordig. We zijn blij met hoe ze het ingevuld hebben en weten nu meteen hoe we oud willen worden. Zoals zij. Maar dan met mooier haar.”

De Jeugd van Tegenwoordig; “Dit was voor ons een uitgelezen kans om een hysterische campagne te maken en om voor het eerst onderdeel te zijn van een merk dat iedereen de kans geeft zich te laten verdrinken in het internet, hun hele leven lang. En eindelijk weten we hoe onze gezichten er bij zullen staan als ons uiterlijk zo zuur is geworden als ons innerlijk. We hebben meegedacht over de styling en natuurlijk zijn de muziek en tekst van onze hand. Met dit resultaat kunnen we trots over straat.”

De Tv-commercial met De Jeugd van Tegenwoordig wordt vanaf 19 april uitgezonden.

De Ouderen van Tegenwoordig

Tweet about this on TwitterShare on FacebookShare on Google+Share on LinkedIn
Deel dit nieuws