Precies een jaar geleden…

Je kent het vast wel, je opent ‘s ochtends op je telefoon Facebook en je wordt getrakteerd op een herinnering van een jaar of langer geleden. Automatisch glijden je gedachten af naar dat moment en vaak tovert dat een glimlach op je gezicht. Vandaag wil ik zelf zo’n herinnering naar boven halen. Want vandaag is het precies een jaar geleden dat Tele2 haar 4G-plannen met de wereld deelden. De dag dat al het ongelooflijke harde werk van ruim duizend collega’s in de voorgaande jaren samenkwam in de lancering van een nieuwe mobiele propositie, die letterlijk heeft veranderd hoe consumenten en zakelijke gebruikers hun mobiel gebruiken. Ons kantoor was precies een jaar geleden omgetoverd tot een waar perscentrum en 100 journalisten en analisten in het bedrijfsrestaurant luisterden naar onze plannen. En, de eerste mooie koppen verschenen al snel in de pers.

precies-een-jaar-geleden

Een jaar geleden startte Tele2 een beweging die de Nederlandse telecommarkt definitief heeft veranderd.
Als ik dan denk aan alle dingen die vervolgens zijn gebeurd en alle bijzondere resultaten die we hebben geboekt, is het ook weer typisch des Tele2′s dat we het allemaal heel snel weer normaal zijn gaan vinden. Het maakt ons bedrijf tot wat we zijn, zodra een doel bijna bereikt is, leggen we de lat voor onszelf alvast weer hoger.

Maar laten we met z’n allen -gewoon omdat het kan- heel even stil staan bij de bijzondere weg die Tele2 heeft afgelegd:

- 1 januari 2013 hebben we de licentie om een eigen netwerk te bouwen verkregen
- een bijzondere networksharing deal die ons in staat stelt om de antennes van ons eigen netwerk op de allerbeste plekken in het land te plaatsen.
- het pionierspakket, de eerste bundel voor dataveelvraten in combinatie met een goudkleurige Samsung
- de friendly user tests met alle hulp van collega’s om het netwerk vanaf de start geweldig te maken
- de transfer van onze bestaande klanten naar ons eigen mobiele netwerk.
- de dataverdubbelaar voor al onze klanten
- de introductie van de allergrootste databundel van Nederland (24GB)
- de onthulling van ons prijswinnende mantra: niet omdat het moet, maar omdat het kan
- een nummer 1 hit met Lil Kleine! En de samenwerking met de Jeugd van Tegenwoordig
- nationale dekking met ons eigen 4G-only netwerk
- razendsnelle groei van het aantal zakelijke mobiele gebruikers
- 1 miljoen mobiele klanten

Vijf jaar geleden startten we met een missie die niemand voor mogelijk hield, we namen het op tegen de traditionele drie. En nu zijn we de snelst groeiende provider. In Tele2-stijl hebben we onze blik al lang weer gericht op de volgende uitdaging, waarvan nu misschien iedereen zegt dat het onmogelijk is. Maar de herinnering van vandaag laat zien dat Tele2 juist degene is die dit soort uitdagingen om weet te zetten in kansen en toekomstig succes.

Niet omdat het moet, maar omdat het kan!

Cilesta van Doorn
Managing director Brand & Communications Tele2 Nederland