Nieuwe thuis abonnementen van Tele2

Vanaf vandaag biedt Tele2 nieuwe abonnementen voor internet, tv en telefonie thuis. Het uitgangspunt van de nieuwe abonnementen is zoveel mogelijk keuzevrijheid bij het samenstellen voor klanten. Klanten hebben de keuze uit drie DSL-snelheden tot 100Mb/s en twee glasvezel snelheden. De keuze in tv-pakketten blijft ongewijzigd. Ook spelen de nieuwe abonnementen in op het veranderende gebruik van vaste telefonie. In plaats van een minutentarief, profiteren klanten voortaan van voordelige bundels van 300 of 3000 belminuten. Om de transparantie van de abonnementen  te vergroten, werkt Tele2 voortaan met vaste lage prijzen voor de gehele contractperiode van 12 maanden. Tegelijk met de invoering van de nieuwe abonnementen introduceert Tele2 ook een nieuw dual band modem voor haar klanten dat gebruik maakt van twee WiFi-frequenties. Dit zorgt voor een betere ontvangst en minder interferentie met andere WiFi-signalen.

Belbundels nu ook voor vaste telefonie
Steeds meer mensen kiezen ervoor om alleen gebruik te maken van een mobiele telefoon en laten de vaste lijn achterwege. De consumenten die nog wel bewust voor een vaste telefoon in huis kiezen, maken hier dan meer gebruik van. Bij het samenstellen van een mobiel abonnement zijn consumenten het gewend om een bundel te kunnen kiezen die is afgestemd op hun gebruik. Vanaf vandaag biedt Tele2 als eerste provider in Nederland deze mogelijkheid nu ook voor vaste telefonie. Voor €5,- ontvangt een klant een vaste telefonie aansluiting en per maand 300 minuten bellen naar vaste en mobiele nummers binnen Nederland. Het aantal minuten is gebaseerd op een analyse  naar het gemiddelde belgedrag, daarbij bleek 300 minuten voor 80% van de Tele2 klanten voldoende te zijn op hun vaste telefoon. Deze bundel kost maandelijks €5,- voor ditzelfde bedrag konden bestaande klanten met het geldende minutentarief 55 minuten bellen.
Voor de veel gebruikers introduceert Tele2 de eindeloos bundel met 3000 belminuten naar vast en mobiel in Nederland voor €10,- per maand.

Alle veranderingen op een rij
-       Vaste lage prijs gedurende gehele contractperiode van 12 maanden (eventuele kortingen gelden dus voor de gehele contractperiode)
-       Korting van €2,- per maand over gehele contractperiode van 12 maanden op tv.
-       Bij keuze voor vaste telefonie ontvangen klanten voor €5,- niet alleen een vast telefoonnummer maar ook standaard 300 belminuten per maand.
-       Introductie van drie belbundels, Zorgeloos (5 uur binnen NL naar vast en mobiel), eindeloos (50 uur binnen NL naar vast en mobiel) en grenzeloos (onbeperkt naar vast in 33 landen voornamelijk in Europa).
-       Afschaffing €10,- verzendkosten, alleen nog €25,- aansluitkosten (bij glasvezel aansluitkosten €70,- inclusief monteur)

Op de Tele2 website vind je een overzicht van het complete aanbod van internet, tv en vaste telefonie.