Malin Holmberg volgt Jeff Dodds op per 1 april a.s.

Vandaag kondigde Jeff Dodds zijn vertrek aan als CEO van Tele2 Nederland. Op 1 april a.s. zal zijn rol worden overgenomen door Malin Holmberg, momenteel EVP Central Europe en CEO Tele2 Kroatië. Na een periode van twee jaar keert hij terug naar zijn gezin met twee jonge kinderen in Engeland. Hij zal daar een nieuwe functie aannemen buiten Tele2.

Jeff Dodds, CEO Tele2 Nederland: “De afgelopen twee jaar waren fantastisch. Ik heb hier met geweldige collega’s kunnen werken. En het was een voorrecht om een groep van de meest getalenteerde mensen in de Nederlandse telecom markt te kunnen leiden. Ik zal altijd met trots blijven terugkijken op de lancering van ons 4G-netwerk afgelopen november. Ik kijk er naar uit om weer met mijn gezin aan een nieuw avontuur te beginnen bij TalkTalk Plc. in Engeland, waar ik met gepaste trots zal blijven kijken naar het succes van Tele2 in Nederland.

De komende twee maanden zijn een overgangsfase, waarin Dodds zijn taken zal overdragen aan Malin Holmberg. Tot zij, op 1 april, definitief de rol van CEO in Nederland op zich neemt, blijft zij actief in haar huidige rol als CEO van Tele2 Kroatië. Malin kwam in 2009 van Vodafone naar Tele2. Sinds afgelopen zomer maakt zij deel uit van het Leadership Team van de Tele2 Group. In de afgelopen jaren heeft zij Tele2 Kroatië succesvol gemaakt en voorbereid op de introductie van 4G. Daarnaast speelt zij een grote rol bij de implementatie van het nieuwe Operating Model van de Tele2 Group.

Allison Kirkby, President en CEO Tele2 Group: “Malin heeft zichzelf bewezen als een inspirerende leider binnen de Tele2 Group. Ik heb er alle vertrouwen in dat zij de juiste kennis en ervaring heeft om Tele2 Nederland verder te brengen in deze post-lancering fase. Haar ervaring als CEO in Kroatië en market area director voor Centraal Europa binnen ons Leadership Team hebben haar goed voorbereid op deze nieuwe uitdaging in haar carrière. Jeff heeft geweldig werk gedaan in de afgelopen twee jaar, met de bouw en lancering van het eigen 4G-netwerk en de herlancering van het Tele2 merk in de Nederlandse markt. Hiermee is Tele2 klaar voor een succesvolle toekomst. Sinds zijn gezin vorige zomer terugging naar Engeland, hebben wij samen gewerkt aan een transitieplan zodat hij nu ook zelf terug kan keren. Ik wens hem alvast veel geluk en veel succes in zijn nieuwe rol.”

Jeff Dodds

Malin Holmberg