Hashtags, lipdubs en likes

‘Kijk, kijk, mam!!!’ mijn 11-jarige dochter komt de trap afrennen en laat me trots op haar telefoon een filmpje zien van een jong meisje dat de muziek onder onze nieuwe commercial van begin tot eind lipdubbed. En vrienden bellen me de laatste tijd vooral niet omdat het moet, maar gewoon omdat het kan! 

Tele2 vertelt sinds half november over een nieuwe reis; Hoe wij iedereen in Nederland met ons nieuwe 4G-netwerk helpen om alles uit de dag te halen. De bijzondere dingen, maar ook de doodnormale dingen, zoals elke dag even bellen met je moeder, of de tijd in de bus doorkomen met het kijken naar filmpjes op Youtube. En dit alles ‘niet omdat het moet, maar gewoon omdat het kan’. Het gaat over jou, je vrienden, je buurman, je collega, je neven en nichten.

We richten ons tot iedereen in Nederland die net als ik stiekem een beetje verslaafd is aan z’n telefoon en alles wat je daarmee kunt doen. Ik ben heel erg trots dat we na een paar weken al zien dat steeds meer mensen in Nederland nieuwsgierig zijn naar onze reis en dat wij hen op onze eigen vrolijke en verrassende manier kennis kunnen laten maken met Tele2. Maar om zoveel mogelijk mensen echt enthousiast te maken, moeten wij ons verhaal op verschillende manieren kunnen vertellen. Op maat gemaakt en dat is precies wat we deze week hebben gedaan. Door samen te werken met misschien wel de populairste Nederlandse artiesten van dit moment: Lil Kleine, Ronnie Flex en Jack $hirak. Wij hebben meegewerkt aan de spectaculaire videoclip bij hun nieuwe single: Niet omdat het moet!

Ik was de afgelopen weken al ontzettend trots op de gave reacties op onze commercial. Maar wat er gebeurde toen wij als eerste hun nieuwe video konden laten zien, overtrof echt al mijn verwachtingen! Binnen een paar uur hadden al meer dan honderdduizend mensen de video bekeken. Uiteraard allemaal #omdathetkan.

En terwijl ons geweldige webcare team haar handen al vol had aan alle leuke (en soms ook wat kritische) comments over Lil Kleine en Ronnie Flex, besloten ze dat ze dit weekend Valentijnsdag toch ook niet zomaar voorbij konden laten gaan. Dus bedachten ze een simpel en Emojioneel idee om aanstaande zondag nog iets specialer te maken.

We zijn altijd op zoek naar manieren om dingen anders, leuker en slimmer te doen. Deze week was een geweldig voorbeeld om te zien waar dat toe kan leiden. En we zijn pas net begonnen.

Dus houd ons in de gaten #omdat het kan.

Cilesta van Doorn

Managing Director Brand & Communication Tele2 Nederland

140915_Tele2_Portraits_Grey_09_0031_F1

 

Tweet about this on TwitterShare on FacebookShare on Google+Share on LinkedIn
Deel dit nieuws