Docdata distributiepartner Tele2 voor zakelijke mobiele markt

Vanaf vandaag verzorgt Docdata de logistieke afhandeling van alle bestellingen voor de zakelijke mobiele markt. Tele2 is al jarenlang een grote aanbieder van zakelijke telecom. Naast vaste telefonie en dataverbindingen, biedt het nieuwe eigen 4G-netwerk nieuwe groeikansen op het gebied van zakelijke mobiele gebruikers. In de afgelopen maanden is er een toenemend aantal grote en kleine bedrijven dat kiest voor de mobiele diensten van Tele2. Het partnership met Docdata zorgt voor een verdere optimalisatie van de klantervaring tijdens het bestel- en leveringsproces.

Weten wie, wanneer en waar je bestelling komt afleveren
Docdata verzorgt al jaren de distributie voor bedrijven als bol.com en de Bijenkorf. Tele2-klanten profiteren vanaf vandaag van deze ervaring. Het bestelproces wordt inzichtelijker en flexibeler. Bij de bestelling kan een nieuwe klant een gewenste leverdatum opgeven, deze kan eventueel via de speciale portal nog worden gewijzigd. Op de dag van levering geeft Tele2 het tijdsblok door waarop de simkaart en het toestel worden afgeleverd. Uiteraard is het complete bestel en leverproces te volgen via de portal, op de dag van de levering staat hier zelfs een foto op van de bewuste bezorger die het pakket komt afleveren.

Flexibiliteit in de distributie
Als een onderneming gelijktijdig met al zijn medewerkers overstapt naar de mobiele diensten van Tele2, zorgt de verbeterde logistiek ervoor dat de ICT- of facilitaire afdeling de complete bestelling in een keer ontvangt. Zo krijgt de onderneming in een keer alle simkaarten handig in een doos samen met de eventuele toestellen. Om de overstap vlekkeloos te laten verlopen, biedt Tele2 nieuwe zakelijk mobiele klanten ook de mogelijkheid van de warm welkom service. Hierbij helpt een team van Tele2 met het overzetten van simkaarten en het activeren van de nieuwe toestellen op locatie.

Over Docdata an Ingram Micro Company
Docdata is Europees marktleider in e-commerce fulfilment en speelt een belangrijke rol achter de schermen van vele A-merken en (r)e-tailers. Onze dienstverlening bestaat uit B2B en B2C fulfilment,  internationale  retouren handling, ontwikkeling van omni channel apps, dropship technologie, internationale betaaldiensten en online marketing activiteiten.  Docdata beschikt over een uitgebreid netwerk in heel Europa en werkt onder meer voor bol.com, de Bijenkorf, ASOS, Wine in Black, HP en Zalando. Ondersteund door de extreem schaalbare diensten van Docdata worden dagelijks meer dan tweehonderdduizend transacties gerealiseerd. De wereld van e-commerce verandert snel. Daarom investeert Docdata continu in mensen, apparatuur, de ontwikkeling van IT-systemen en in diensten. Hierdoor kan Docdata haar klanten zowel operationeel als op strategisch niveau proactief bijstaan. Docdata is onderdeel van Ingram Micro Inc.