Alle vaste nummers de deur uit?

Alle vaste nummers en vaste toestellen eruit. Dat was de wens van een bedrijf waar ik laatst op bezoek was. “We moeten toch altijd mobiel kunnen werken en dan zijn we meteen van die dure centrale af”, zo was de redenering van de directeur. Een misverstand. Voor efficiënt mobiel werken heeft uw organisatie namelijk wel vaste nummers nodig. De dure eigen telefooncentrale is niet meer nodig, want de functies van een telefooncentrale neemt u eenvoudig af als clouddienst. Of er vaste toestellen nodig zijn hangt af van de aard van de werkzaamheden binnen de organisatie. Ook in gesprekken met andere klanten merk ik dat er nog steeds veel onduidelijkheid is over de mogelijkheden en onmogelijkheden van vaste en mobiele telefonie. Daarom heb ik in dit blog de feiten op een rij gezet.

Werken zonder vaste nummers levert de volgende problemen op
- Uw organisatie heeft geen vast aanspreekpunt meer. Op uw website staan 50 verschillende telefoonnummers vermeld. Of uw helpdesk is via 4 verschillende telefoonnummers te bereiken.
- Medewerkers die uit dienst gaan nemen hun contacten (klanten) mee met hun mobiele telefoon.
- Klanten kunnen geen contact leggen met de organisatie als hun contactpersoon ziek is of op vakantie is.
- Een vast nummer wordt door (potentiele) klanten ervaren als betrouwbaar, een mobiel nummer als minder betrouwbaar.

Houd de vaste telefoonnummers om mobiele telefonie slimmer te maken
Werken zonder vaste nummers werkt niet. Maar hoe moet het dan wel? Met vast-mobielintegratie combineer je de mogelijkheden van de vaste lijn en mobiele telefonie. Enkele voordelen:
- Mobiel bereikbaar zijn via een vast nummer
- Met mobiele toestellen wachtrijen instellen voor bijvoorbeeld de helpdesk
- Klanten hebben een centraal nummer in de organisatie waar ze terecht kunnen

Vast-mobielintegratie in de cloud
De mogelijkheden van vaste nummers en de kansen van mobiel, maar zonder de hoge kosten van een eigen telefooncentrale. Dat is vast-mobielintegratie in de cloud.

Wilt u meer weten over vast-mobielintegratie en de beste oplossing voor uw organisatie, download dan hier het e-boek: De klantervaring in de houdgreep.

fmc