24GB 4G-Sim Only – tweede stap Tele2’s datarevolutie

Morgen introduceert Tele2 zijn 4G-Sim Only bundels voor de consumenten- en zakelijke markt. De 5 Sim Only bundels zijn qua omvang en prijs gelijk aan de bundels die sinds eind november worden aangeboden in combinatie met een toestel. De nieuwe propositie is gericht op het grote aantal Nederlanders dat nu al een 4G-toestel heeft. Ook zij kunnen nu gebruik maken van Tele2’s 4G-only netwerk. De abonnementen hebben een contractduur van 24 maanden. Tele2 biedt ook de mogelijkheid van een maandelijks opzegbaar abonnement voor €1,- meer per maand. Nieuwe klanten betalen eenmalige aansluitkosten van €10,-

160223 4G-Sim Only

Introductiekorting
Voor de introductie van de nieuwe 4G-Sim Only abonnementen geeft Tele2 nieuwe klanten tot eind maart een extra korting op de bundelprijzen in combinatie met een tweejarig abonnement. De nieuwe abonnementen zijn onder andere verkrijgbaar via de website en de Tele2-winkels.

#omdathetkan
Jeff Dodds, CEO Tele2 Nederland: “Vorig jaar hebben we een lijn uitgestippeld om onze ambitie op de Nederlandse markt waar te maken. Wij willen dat alle Nederlanders mobiel kunnen internetten zonder handrem. Met ons eigen 4G-only netwerk kan dit. Tele2 biedt grote databundels tegen een genadeloos lage prijs, zodat klanten zich zorgeloos kunnen onderdompelen in data. Om hen de beste gebruikservaring te garanderen, zijn wij eerst gestart met het aanbieden van abonnementen in combinatie met een 4G-toestel. Nu is de tijd rijp voor de volgende stap: ons nieuwe Sim Only aanbod met grote bundels voor alle Nederlanders die al een 4G-toestel gebruiken. Vanaf morgen heten wij ook hen van harte welkom bij Tele2, omdat het kan.”

Het 4G-effect
Al in de eerste weken na de lancering van het 4G-netwerk ziet Tele2 een grote stijging in het dataverbruik van zijn klanten. Het gebruik van 4G verandert de manier waarop mensen hun telefoon gebruiken. De hoge snelheid en stabiliteit van het netwerk zorgen er bijvoorbeeld voor dat video ononderbroken kan worden bekeken. Tele2 stimuleert dit datagebruik met de grote databundels, tot 24GB per maand. In Nederland lijkt dit nog enorm veel, maar de ervaring van Tele2 in bijvoorbeeld thuisland Zweden leert dat zonder buitenbundelvrees consumenten en zakelijke gebruikers heel snel gebruik gaan maken van de beschikbare GB’s.