TV Light, het tv-pakket zonder vetrandjes

Vandaag de dag is het aanbod op televisie vrijwel eindeloos. Nederlandse huishoudens hebben vaak keuze uit meer dan 69 zenders. Maar 95% van de tijd kijken mensen slechts naar 11 zenders. De rest blijft onbekeken, terwijl er natuurlijk wel iedere maand voor betaald wordt. Tele2 doorbreekt als eerste de trend van steeds grotere tv-pakketten met de introductie van TV Light, het kleinst mogelijke tv-pakket zonder vetrandjes met de 20 meest populaire zenders.

À la carte televisie
Op 22 juni stemde staatssecretaris van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap Sander Dekker in met een onderzoek naar meer keuzevrijheid voor consumenten bij het samenstellen van hun tv-pakket. Tele2 is een groot voorstander van dit initiatief. Directeur consumentenmarkt Fedor Hoevenaars: “Onze droom is om klanten à la carte televisie aan te kunnen bieden, met echt alleen de zenders die je daadwerkelijk kijkt. Met TV Light zetten wij nu de eerste stap in die richting en bieden wij onze klanten het kleinst mogelijke pakket wat binnen de huidige wet mogelijk is.”

Tele2 TV Advies
Met de introductie van TV Light start Tele2 een campagne om Nederlanders bewust te maken van het fantastische aanbod op tv en van hun eigen kijkgedrag. Hoevenaars: “Door de overvloed raken consumenten het overzicht kwijt. Wij helpen hen door de ouderwetse omroeper nieuw leven in te blazen.” In Tele2 TV Advies helpt de populairste Nederlandse omroeper van de jaren ‘80 en ‘90, Hans van der Togt, heel Nederland op geheel eigen wijze bij het maken van een bewuste keuze in het woud van series, sitcoms, films en talkshows.

Tele2 TV Light Hans van der Togt