Tele2 tekent bij FC Utrecht

TELE2xFC Utrecht -  P voor de echte supporters
Digitalisering in Stadion Galgenwaard én de rest van Utrecht het doel.

Diemen, 2 augustus 2015 – Tele2 verbindt zijn diensten aan FC Utrecht. De twee partijen zijn vanaf het begin van het seizoen 2015/2016 connectiviteitspartners, voor een periode van 3 jaar. FC Utrechts partnership met Tele2 bestaat uit een breed scala aan activiteiten, die er allemaal op gericht zijn om de echte FC Utrechtfans een geweldige ervaring te bezorgen tijdens de wedstrijden. Als aftrap van de samenwerking zal Tele2 Stadion Galgenwaard veranderen in een ‘smart stadium’, zodat de fans via een gratis wifi-connectie alle hoogtepunten van de wedstrijd kunnen delen.

Tele2 noemt deze deal een ‘voetbalpartnership 2.0′. Barry Wissink, Managing Director van Tele2 Zakelijk: “Wij geloven in dit partnership, omdat we het juist heel anders aanpakken dan normaal. Een deal als dit heeft enorme zakelijke potentie, omdat er voor alle betrokkenen veel mogelijkheden uit voortkomen. Wij gaan tijdens het seizoen onze rechten gebruiken om onze klanten te bedanken, om de fans een geweldige ervaring te bezorgen en om aandacht te vragen voor een aantal goede doelen.”

Algemeen Directeur van FC Utrecht Wilco van Schaik: “We zijn erg blij om Tele2 aan boord te hebben in de komende periode. Zoals bij alle goede samenwerkingen biedt deze tal van voordelen voor ons, en, minstens zo belangrijk: onze fans zullen er ook veel profijt van hebben.” Tele2 maakte in april furore als eenmalig wedstrijd- en rugshirtsponsor bij het duel tussen FC Utrecht en Ajax. Die dag maakte Tele2 het mogelijk dat de Utrechtse band Kensington een spetterend optreden gaf in de rust van de wedstrijd. “De FC Utrecht-supporter staat ook nu weer centraal in de plannen van Tele2”, stelt Van Schaik. “Vanuit die filosofie worden de komende drie jaar tal van activaties gedaan. Bereikbaarheid, extra comfort en extra fun zijn de pijlers onder die activiteiten.”

Smart Stadium
Om te beginnen zullen Tele2 en FC Utrecht de krachten bundelen met een aantal communicatie-partners en samen van Stadion Galgenwaard het meest connected stadion van Nederland maken. Een ‘smart stadium’ is de eerste stap richting de ontwikkeling van een ‘smart city’. Een ‘smart city’ maakt gebruik van digitale technologieën om de efficiëntie van de stadslogistiek, de kwaliteit van leven voor de burgers en de groei van de lokale economie te verbeteren.

Tweet about this on TwitterShare on FacebookShare on Google+Share on LinkedIn
Deel dit nieuws