Tele2 lanceert 4G-abonnementen voor eind 2015

Tele2 opent voor het einde van het jaar haar eigen 4G-netwerk voor alle Nederlandse consumenten en zakelijke gebruikers. Het tempo waarmee het eigen mobiele netwerk in heel het land is uitgerold, is hoger dan van te voren verwacht. Hierdoor kan Tele2 haar eerste 4G-abonnementen eerder dan gepland introduceren. Verder werd vandaag tijdens de presentatie van de kwartaalresultaten van de Tele2 Group ook nog bekend gemaakt dat Tele2 in het vierde kwartaal de deuren opent van de eerste eigen winkel in Nederland. Details over de exacte timing van de lancering van het 4G-netwerk en opening van de eerste winkel zullen op een later moment bekend worden gemaakt.

Aan het begin van 2013 bemachtigde Tele2 de mobiele frequentie licentie om een eigen mobiel netwerk te kunnen bouwen. Als eerste operator in de wereld kiest Tele2 voor de bouw van een 4G-only-netwerk. Hierdoor kan er optimaal worden geprofiteerd van de voordelen van de nieuwste LTE-technologieën. Bovendien kan Tele2 gebruik maken van de expertise uit Zweden, waar het bedrijf een van ’s wereld best presterende LTE-netwerken heeft.

De Nederlandse organisatie heeft het mobiele netwerk vanaf de grond af opgebouwd, waarbij maximaal gebruik werd gemaakt van Tele2’s eigen landelijke glasvezelnetwerk en de site sharing overeenkomst met T-Mobile.

Binnen 24 maanden na de ingebruikname van de eerste antenne, heeft Tele2 nu al ​​90% 4G outdoor populatie dekking. En in lijn met eerdere prognoses door Jeff Dodds, de CEO van Tele2 Nederland, ligt Tele2 op schema om tegen het einde van het eerste kwartaal volgend jaar landelijke dekking te bereiken.

Tele2 heeft de ambitie om ​​20% mobiel marktaandeel te veroveren in de Nederlandse markt. Om deze ambitie te bereiken en de zichtbaarheid van het merk in Nederland verder uit te bouwen, onthult Tele2 vandaag haar plan om eigen winkels te openen. De eerste winkel zal voor het einde van het jaar geopend worden. Details over het aantal geplande winkels en de eerste locatie worden op dit moment nog niet openbaar gemaakt.

4G_stralen