Leger des Heils op het FC Utrechtshirt

Tele2, vanaf seizoen 2015/2016 connectiviteitspartner van FC Utrecht, staat tijdens de Eredivisiewedstrijd FC Utrecht- sc Heerenveen al zijn sponsorrechten af aan het Leger des Heils. Het logo zal prijken op de achterkant van alle shirts van de FC Utrechtspelers. Ook de business-seats en de LED-reclameborden langs het veld gaan over in de handen van het Leger. Tele2 geeft het Leger des Heils hiermee de kans om te laten zien op wat voor manier zij betrokken is bij voetbal.

Barry Wissink, Managing Director zakelijke markt van Tele2: “Bij het sluiten van het partnership met FC Utrecht aan het begin van het seizoen hebben we beloofd onze rechten te gaan gebruiken om onze klanten te bedanken, om de fans een geweldige ervaring te bezorgen en om aandacht te vragen voor een aantal goede doelen. Het toeval wil dat het Leger des Heils niet alleen een goed doel is, maar ook nog een van onze zakelijke klanten. De perfecte partij om mee af te trappen tijdens deze wedstrijd. Voor Het Leger des Heils betekent dit een kans op zichtbaarheid en de mogelijkheid om hun verhaal te vertellen zonder dat zij als goede doelen organisatie hiervoor kosten moeten maken. Ook kunnen zij een aantal mensen uit hun netwerk een unieke ervaring bezorgen. Tijdens het seizoen gaan we deze kans ook nog bieden aan een aantal andere partijen.”

Scoren voor een nieuw leven
Het Leger des Heils zet zich in voor mensen die om wat voor reden dan ook even niet mee kunnen doen met de samenleving. Mensen worden begeleid bij het vinden van onderdak en werk, en bij het herstel van relaties. Ook het invullen van vrije tijd speelt hierbij een belangrijke rol. Zo is het Leger betrokken bij de Dutch Street Cup, een straatvoetbaltoernooi in 20 steden in Nederland, en de Homeless World Cup. Door te sporten doe je weer mee in de samenleving.

Homeless World Cup
Het Leger des Heils is samen met Stichting Life Goals de organisator van de Homeless World Cup 2015. In samenwerking met de Gemeente Amsterdam en sportmarketingbureau SportsGen wordt dit wereldkampioenschap straatvoetbal voor dak- en thuislozen van 12 tot 19 september georganiseerd op het Museumplein in Amsterdam. Het toernooi is in 2003 ontstaan en inmiddels uitgegroeid tot een multicultureel voetbalfestival met meer dan 600 deelnemers uit 49 landen. De Homeless World Cup biedt dak- en thuislozen uit de hele wereld een kans op een beter bestaan.

FC Utrecht- sc Heerenveen wordt gespeeld op zondag 16 augustus om 14.30u in Stadion Galgenwaard.

legerdesheils-schild