Het bewijs dat we de juiste dingen aan het doen zijn

Net las ik op Nu.nl dat maar liefst een kwart van onze klanten momenteel overweegt om binnen een jaar over te stappen naar een andere provider. Daar baal ik enorm van en dat moet veranderen!

Onze bestaande klanten zijn ons grootste bezit.
Ja, ja, hoor ik je denken, dat zegt natuurlijk iedereen.
Maar let op, wij bewijzen dit ook echt. Door elke dag alles uit de kast te halen om ons nieuwe eigen mobiele 4G-netwerk te bouwen. (Niet iedereen zal dit weten maar al onze mobiele klanten maken op dit moment gebruik van een netwerk dat niet van Tele2 zelf is).

Twee jaar geleden bood de Nederlandse regering een nieuwe partij de kans om een vierde mobiele netwerk te bouwen in ons land waarmee de telecommarkt echt opengebroken kan worden. Zo’n opdracht geeft een enorme verantwoordelijkheid, maar die uitdaging hebben we met beide handen aan gegrepen. En sindsdien investeren wij niet alleen heel veel geld maar ook werken al onze 1100 medewerkers iedere dag met hart en ziel aan de bouw van het allerbeste netwerk voor onze klanten.

Vanaf eind maart volgend jaar hebben wij een eigen nationaal dekkend 4G-netwerk. Met onze eigen antennes, apparatuur en kabels in de grond. Alles in eigen hand en daarmee ook de mogelijkheid om binnen 12 maanden al onze 850 duizend mobiele klanten te overtuigen, dat zij nog steeds de juiste keuze hebben gemaakt en altijd op ons kunnen rekenen.

Onze bestaande klanten laten we als eerste profiteren van dit nieuwe netwerk. Lang voordat wij nieuwe klanten toelaten, zijn we al gestart met het verhuizen van alle bestaande klanten met een 4G-toestel. Inmiddels kunnen al bijna 300.000 mensen ons eigen 4G-netwerk volop proberen. En elke dag komen er weer honderden klanten bij.

Het onderzoek van vanochtend bevestigt voor ons nog eens extra het enorme belang van de dingen die we aan het doen zijn. Dat we er nog niet zijn, dat zien en erkennen we ook gelijk. Er staan ons nog heel wat antennes, palen, kabels, koppen koffie, bloed, zweet en tranen te wachten voordat de klus geklaard is. Natuurlijk had ik het eigen netwerk liever gister dan vandaag overal aangezet. Maar wij geloven dat we het beter in een keer goed kunnen doen, ook al doen we er daardoor misschien wat langer over. Elke dag komen we dichter bij het netwerk waar heel Nederland nu alleen nog maar van kan dromen.

Ik kijk nu al uit naar de resultaten van ditzelfde onderzoek over een jaar tijd.

We houden contact,

Cilesta van Doorn