Van dataveelvraat tot recordbeller, complete keuze bij Tele2

Tele2 heeft haar mobiele abonnementen vernieuwd, waarbij de keuzevrijheid voor klanten nog verder is uitgebreid. Klanten kunnen hun abonnement volledig aanpassen aan hun eigen behoefte van onbeperkt bellen en SMS-en tot en met een abonnement dat vrijwel alleen uit mobiel internet bestaat. De mogelijkheden geven klanten volledige controle over hun kosten zodat zij nooit meer voor onverwachte verrassingen komen te staan. Bij de overschrijding van de databundel, hebben zij zelf de keuze voor de eenmalige aanschaf van een extra internetbundel of de internetsnelheid wordt verlaagd. Dit geldt ook voor de SIM-only abonnementen. Tele2 hanteert niet langer buitenbundelkosten voor het gebruik van mobiel internet.

Geen verrassingen
Uit gesprekken met nieuwe en bestaande klanten bleek dat zij goed in staat zijn om van te voren in te schatten hoe hun belgedrag zal zijn. Het gebruik van mobiel internet was veel lastiger in te schatten en verschilt ook veel meer van maand tot maand. Om te voorkomen dat consumenten onaangenaam worden verrast door hun rekening voor mobiel internet heeft Tele2 een compleet nieuwe oplossing geïntroduceerd. Mocht het verbruik in een maand hoger zijn dan verwacht, dan voorkomen de nieuwe abonnementen van Tele2 ongewenste buitenbundelkosten. Als de maandelijkse bundel bijna op is, kan per sms makkelijk extra internet worden besteld om te voorkomen dat de internetsnelheid wordt verlaagd. Afhankelijk van het verwachte verbruik in de resterende dagen van de maand kan de klant kiezen uit vijf verschillende bundels vanaf 50Mb tot 1Gb en variërend in prijs tussen de €1,00 en €10,00. De volgende maand heeft de klant weer zijn normale tegoed. Tele2 klanten kunnen voortaan dus eindeloos mobiel internetten, whatsappen, fanatiek Facebooken en chatten zonder zich zorgen te hoeven maken over extra buitenbundelkosten.

Abonnement overzicht

Begin februari werd al bekend gemaakt dat in de afgelopen drie maanden 62.000 mensen hebben gekozen voor een nieuw mobiel abonnement van Tele2, hiermee is Tele2 voor het negende achtereenvolgende kwartaal de snelst groeiende mobiele aanbieder in Nederland. De keuzevrijheid en duidelijke opbouw van abonnementen in combinatie met aantrekkelijke tarieven staan aan de basis van dit succes

Bestaande klanten kunnen na afloop van hun contractperiode direct overstappen op de nieuwe abonnementen.