Tele2 verbetert interne data opslag in samenwerking met TenICT & Huawei

De 1000 medewerkers van Tele2 zetten zich dagelijks in om alle ruim 1,1 miljoen klanten in de consumenten- en zakelijke markt de best mogelijke service te bieden. Continuïteit en veiligheid zijn belangrijke vereisten om dit werk iedere dag weer te kunnen uitvoeren. Om dit nu en in de toekomst te kunnen blijven waarborgen, heeft Tele2 de afgelopen maanden een nieuwe interne data opslag gebouwd. In samenwerking met System Integrator TenICT is een redundante storage oplossing gebouwd waarin gebruik wordt gemaakt van de nieuwste Huawei storage technologie.

De nieuwe opslagmethode stelt Tele2 in staat een kortere time-to-market van nieuwe producten en diensten te realiseren. De keuze van Tele2 voor het nieuwe systeem is gebaseerd op de innovatieve mogelijkheden die de nieuwe Huawei oplossing biedt, een nieuwe architectuur die toestaat dat de systemen eenvoudig zijn te beheren en maximaal schaalbaar zijn.

TenICT is een onafhankelijke system integrator die Tele2 heeft ondersteund met het ontwerpen, installeren en configureren van de nieuwe storage omgeving. TenICT heeft ruim 100 senior consultants, en adviseert klanten op infrastructuur gebied.