Tele2 lanceert Timecheckers en geeft patiënten inzicht in wachttijd bij de dokter

Het is een bekend beeld in vrijwel alle Nederlandse ziekenhuizen maar ook bij menig huisarts. Overvolle wachtkamers voor poliklinische behandelingen, patiënten zitten soms letterlijk enkele uren na hun oorspronkelijke afspraaktijd nog te wachten om geholpen te worden. De oorzaak is logisch en begrijpelijk. Ieder mens verdient immers de beste zorg en dit laat zich van te voren niet of nauwelijks inschatten. Een behandeling duurt nu gelukkig gewoon zo lang als nodig is. Toch is het mogelijk om meer transparantie te brengen in dit systeem. Tele2 lanceert vanaf vandaag de dienst Timecheckers voor medische instellingen. Timecheckers waarschuwt patiënten per gratis sms of via een app als er wachttijd op de poli ontstaat of als de afspraak wijzigt. Nutteloos hangen in de wachtkamer behoort hiermee dus tot het verleden, het systeem zorgt bovendien voor een efficiency slag bij de medische instellingen. Het systeem wordt momenteel getest in het Universitair Medisch Centrum Utrecht.

In de afgelopen anderhalf jaar heeft Timecheckers een zorgvuldig proces doorlopen met het Universitair Medisch Centrum Utrecht. In deze periode is een gebruiksvriendelijk en functioneel systeem gerealiseerd, dat rekening houdt met alle doelgroepen, van jong tot oud, van een ziekenhuis. Timecheckers is geschikt voor eenvoudige mobiele telefoons, smartphones, app-based, web based en communiceert ook via sms. Het is een opzichzelfstaande dienst, ingewikkelde integraties met bestaande ziekenhuis IT is dus niet nodig. Elk ziekenhuis kan het direct gebruiken. Tele2 bewijst met de lancering van Timecheckers graag hoe mobiele dienstverlening het leven van de patiënt vergemakkelijkt.

De patiënt meldt zich aan voor Timecheckers en voert de afspraak in. Zodra het spreekuur uitloopt, voert de poli-assistent alleen het aantal minuten vertraging in. De privacy van de patiënt blijft zo gewaarborgd. Patiënten waarderen de service en ziekenhuizen kunnen zich klantvriendelijker profileren.  Voor alle betrokken partijen is Timecheckers daarom van grote toegevoegde waarde.

Timecheckers is tot stand gekomen door een samenwerking van ondernemer (– en ontwikkelaar Jeroen Burger in samenwerking met het UMC Utrecht. Met een gepassioneerd team wordt gewerkt aan de ontwikkeling van deze nieuwe patiëntvriendelijke service om wachttijden in poliklinieken te verminderen. Naar verwachting groeit Timecheckers in de toekomst uit tot een patiëntvriendelijk communicatieplatform voor mobiele zorg en alle gerelateerde diensten, zoals medische informatie, routing binnen ziekenhuizen, automatisch aanmelden voor afspraken en controles etc.

Tweet about this on TwitterShare on FacebookShare on Google+Share on LinkedIn
Deel dit nieuws