Marktanalysebesluit ACM waarborgt echte keuze voor Nederlandse consumenten en bedrijven

De verlenging van de gereguleerde toegang tot het netwerk van KPN door ACM is goed nieuws voor Nederlandse consumenten en bedrijven.

Het besluit van ACM bevestigt dat effectieve concurrentie alleen mogelijk is, als er meer dan twee aanbieders actief zijn in de Nederlandse telecommarkt. Juist de inzet van alternatieve aanbieders, zoals Tele2, heeft er in de afgelopen vijftien jaar voor gezorgd dat Nederland voorop loopt met hoogwaardige breedbandtoegang voor consumenten en bedrijven, zonder regulering was dit niet mogelijk geweest

Tele2 is het volledig eens met de argumentatie van ACM dat de machtspositie van KPN, in het bijzonder op de zakelijke markt en op het gebied van vaste telefonie, gereguleerde toegang tot het KPN netwerk noodzakelijk maakt. Alternatieve aanbieders kunnen hierdoor blijven zorgen voor echte keuzevrijheid op het gebied van telecomdiensten.

Wij zijn daarnaast wel van mening dat Ziggo, met een marktaandeel van meer dan 50%, na het samengaan met UPC een dominante positie heeft, die reden is voor een nieuwe marktanalyse van de Nederlandse televisiemarkt door ACM.

Wij zijn blij dat ACM nogmaals heeft bevestigd dat zij zich hard blijft maken voor lagere overstap drempels op zowel de consumenten- als de zakelijke markt.

We zullen het besluit de komende periode verder in detail bestuderen.

Tweet about this on TwitterShare on FacebookShare on Google+Share on LinkedIn
Deel dit nieuws