HD is nieuwe standaard voor meest bekeken zenders bij Tele2

Vanaf deze week biedt Tele2 11 van de meest bekeken zenders in het standaard tv-pakket aan in HD kwaliteit. Alle nieuwe klanten en abonnees met het HD-pakket van Tele2 kunnen vanaf nu Nederland 1, 2 en 3, RTL4, RTL5, RTL7, RTL8, SBS6, Net5, Veronica en BBC2 ook bekijken in haarscherpe beeld- en geluidskwaliteit.

De uitbreiding van het aantal HD-zenders is de volgende stap van Tele2 om haar tv-aanbod nog beter te laten aansluiten op de behoefte van haar klanten. Bijvoorbeeld met het toevoegen van nieuwe zenders als 24Kitchen en Ketnet, Programma Gemist in het basispakket en de toevoeging van de HBO-kanalen bij de extra zenderpakketten. Naast een uitgebreide keuze is ook een haarscherpe beeld- en geluidskwaliteit voor steeds meer klanten van groot belang. Daarom biedt Tele2 de meest bekeken zenders daarom vanaf deze week in hoge kwaliteit aan.

HDTV staat voor High Definition TV en heeft een veel hogere resolutie dan een gewoon televisiescherm. Zo zijn in HD de kleuren levensecht, is de geluidskwaliteit beter en zie je extra details door de hoge resolutie. Om HDTV via Tele2 te ontvangen heb je allereerst een Interactieve Decoder nodig. Deze krijg je gratis in bruikleen bij een abonnement met Interactieve TV. Daarnaast dient je toestel HD ready te zijn.

Tele2 levert ruim 380.000 Nederlandse huishoudens internet, vaste telefonie en/of televisie via DSL of glasvezel. In 2005 was Tele2 de allereerste aanbieder in Nederland die een gecombineerd abonnement introduceerde voor telefonie, internet en TV. Inmiddels kiest het overgrote deel van de Nederlanders voor dergelijke gecombineerde pakketten. Tele2 werd kort geleden door de onafhankelijke website Internetten.nl bekroond met de eerste prijs in de categorie beste prijs/snelheidsverhouding voor internetabonnementen.

HD nieuwe standaard Tele2 bij meest bekeken zenders