Feenstra kiest voor Tele2

Feenstra, de Nederlandse marktleider in installatietechniek, wil haar bereikbaarheid verder optimaliseren en gaat hiervoor samenwerken met Tele2. De komende drieënhalf jaar zorgt Tele2 ervoor dat alle medewerkers van Feenstra altijd en overal toegang hebben tot internet en telefonisch bereikbaar zijn. Of het nu gaat om vaste verbindingen voor de medewerkers op kantoor of mobiele oplossingen voor de ruim 1500 monteurs die dagelijks door het hele land rijden. Daarnaast levert Tele2 de servicenummers voor de ruim 900.000 klanten van Feenstra en worden de beveiligings- en alarmsystemen voortaan uitgerust met een unieke Machine-to-Machine-SIM, zodat deze op elk moment van afstand kunnen worden afgelezen. De komende acht maanden zal Tele2 gefaseerd alle bestaande verbindingen van Feenstra migreren naar haar eigen netwerk.

Efficiënter werken door slimme connectiviteit
Feenstra ging enkele maanden geleden met een duidelijk doel voor ogen op zoek naar een telecom provider. CEO Feenstra, Henjo Groenewegen: “In ons werk is techniek ondergeschikt aan het resultaat. In de 67 jaar dat ons bedrijf bestaat hebben de verwarmingsketels bijvoorbeeld een enorme ontwikkeling doorgemaakt. Maar deze innovatie had altijd als enige doel om het wooncomfort te verbeteren. CV-Ketels zijn steeds beter geworden, van de open kolen- of oliegestookte exemplaren eind jaren veertig van de vorige eeuw naar de zuinige, duurzame en online HR-ketels van vandaag de dag. Hetzelfde geldt voor de bereikbaarheid van onze mensen. Het gaat niet om de laatste snufjes of gadgets, het gaat erom dat onze bereikbaarheid meegroeit met onze behoefte. Samen met Tele2 kijken wij continu hoe we door middel van connectiviteit onze bedrijfsvoering kunnen verbeteren. Een simpel voorbeeld is de planning van onze monteurs. Als wij altijd kunnen zien waar onze monteurs zich bevinden, dan kunnen wij op ieder moment onze logistieke planning optimaliseren. We zijn niet alleen sneller bij onze klanten maar kunnen ook veel nauwkeuriger voorspellen wanneer wij daar zullen zijn.

We kijken ook samen naar de toepassingen die we over een paar jaar nodig gaan hebben. Tele2 zorgt ervoor dat onze systemen niet alleen nu doen wat ze moeten doen, maar ook dat deze systemen over een paar jaar aankunnen wat wij dan willen.”

Speelruimte om te ondernemen
Tele2’s directeur voor de zakelijke markt Fedor Hoevenaars: “Feenstra is een bedrijf dat steeds op het juiste moment weet in te spelen op veranderingen. De benodigde flexibiliteit moest ook terugkomen in onze samenwerking. Het is haast onmogelijk om nu al te bepalen wat Feenstra over twee jaar aan bereikbaarheidsoplossingen nodig heeft. In onze samenwerking hebben we daarom veel ruimte ingebouwd om Feenstra te kunnen laten innoveren en ondernemen. Feenstra kan op elk gewenst moment capaciteit en oplossingen uitbreiden of juist inperken. Wij bewegen mee en zorgen ervoor dat Feenstra altijd precies krijgt wat zij nodig heeft.”

M2M met het beste bereik
Als een van de eerste bedrijven in Nederland maakt Feenstra voor haar beveiligings- en alarmsystemen gebruik van de nieuwe Machine to machine oplossing van Tele2. Om de systemen van een afstand af te kunnen lezen, worden deze voorzien van een Tele2 SIM. In tegenstelling tot andere aanbieders is deze SIM niet afhankelijk van één netwerk. Tele2 heeft voor haar M2M-oplossing in meer dan 150 landen ter wereld roaming overeenkomsten gesloten met alle mobiele netwerk operators in de desbetreffende gebieden. De SIM zoekt op elke locatie het sterkste signaal, ongeacht of dit op het eigen netwerk is of niet, Gebruikers zijn zo gegarandeerd van de allerbeste mobiele verbinding.